RMF FM liderem, PR3 z największym spadkiem. Rekordowy wynik Polskiego Radia 24

W okresie od września do listopada br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a najlepszy wynik w historii zanotowało Polskie Radio 24 - wynika raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,5 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,3 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali wrzesień-listopad 2018 spadł o 0,7 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/duzy-wzrost-sluchalnosci-rmf-fm-wsrod-dyrektorow-i-prezesow-jedynka-spadla-na-11-miejsce,7170802878551681a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,9 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mlodzi-polacy-najchetniej-sluchaja-rmf-fm-i-eski-tylko-1-7-proc-udzialu-pr3-i-1-3-proc-pr1,7170799229110401a ##

Wysokie wzrosty, wynoszące po 0,5 pkt. proc., osiągnęły RMF MAXXX i TOK FM, których wyniki zwiększyły się do odpowiednio 3,8 proc. i 2,4 proc.

Rekord Polskiego Radia 24

Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W okresie od września do listopada br. Polskie Radio 24 miało 0,7 proc. udziału w rynku słuchalności, to wzrost o 0,1 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To najlepszy wynik rozgłośni od rozpoczęcia nadawania.

Od marca 2018 r. Joanna Turek była wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Wcześniej pełniła w Polskim Radiu 24 funkcje zastępcy sekretarza i sekretarza programu.

W latach 2013-2016 pracowała w Telewizji Republika jako wydawca i dyrektor ds. emisji i ramówki.

Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studiowała także organizację produkcji filmowej i telewizyjnej w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.

Turek ma w PR 24 jednego zastępcę - to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w "Gazecie Polskiej".

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele