Dziesiąta seria „Rancza” po czterech pierwszych tygodniach emisji gromadzi przed telewizorami średnio 4,94 mln widzów. Przekłada się to na 30,3 proc. udziału TVP1 wśród wszystkich widzów, 22,1 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,4 proc. w grupie 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Serial oglądać można w niedziele o godz. 20.25, począwszy od 4 września br.
W analizowanym okresie największą widownię miał trzeci odcinek serii, który oglądało 5,11 mln osób.

Każdy odcinek serialu przynajmniej przez 1 minutę śledziło średnio 6,80 mln osób.
Dla porównania, pokazywane jesienią ub.r. w tym paśmie „Dziewczyny ze Lwowa” po pierwszych odcinkach gromadziły 3,40 mln widzów, a udział TVP1 wynosił odpowiednio 20,42 proc. oraz 12,18 proc. Oznacza to, że „Ranczo” w tym czasie zyskało 1,54 mln widzów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ojciec-mateusz-stracil-460-tys-widzow-ale-tvp1-nadal-dystansuje-konkurencje ##
TVP1 podczas emisji dziesiątej edycji komediowej produkcji jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, pokazujący w tym czasie „MasterChef’a”, co przekłada się na 12,4 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Kabaret na żywo”; 11,6 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,9 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
„Ranczo” to obyczajowo-komediowa opowieść o perypetiach mieszkańców małej podlaskiej wsi Wilkowyje. W obsadzie produkcji są m.in. Cezary Żak, Artur Barciś, Ilona Ostrowska i Paweł Królikowski. Reżyserem jest Wojciech Adamczyk. Serial nadawany jest w TVP1 od 2006 roku.

Warto dodać, że były dyrektor Jedynki Piotr Radziszewski zdecydował, iż dziesiąty sezon będzie ostatnim. W maju prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński zapowiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że koniec „Rancza” nie jest przesądzony.











