Ranking aplikacji wideo - YouTube deklasuje konkurencję, wysoko Ipla i Player (TOP10)

W grudniu 2017 roku spośród aplikacji w kategorii wideo, zdecydowanie największy, ponad 66-procentowy zasięg miał YouTube. Kolejne miejsca zajmują Ipla i Player+ - wynika z danych firmy Spicy Mobile, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Ranking aplikacji wideo - YouTube deklasuje konkurencję, wysoko Ipla i Player (TOP10)
fot. Flickr.com

Opracowanie przygotowane przez Spicy Mobile uwzględnia dane obejmujące smartfony i tablety z systemem operacyjnym Android. Według nich, w grudniu ubiegłego roku na czele aplikacji do odbioru treści wideo jest YouTube, którego zasięg wyniósł 66,69 proc.

Daleko w tyle są pozostałe aplikacje - w pierwszej trójce znalazła się aplikacja serwisu Ipla (zasięg 4,75 proc.) oraz Player+ i Player HD (zasięg 2,47 proc.).

- Jeżeli chodzi o rynek aplikacji wideo, widać na nim zdecydowaną przewagę YouTube. To jedyna aplikacja wideo, która pojawia się w rocznym zestawieniu TOP 20 i jednocześnie najbardziej popularna aplikacja mobilna w Polsce. Wiosną 2017 r. jej zasięg zbliżał się już do 70%! Warto przy tym wspomnieć, że YouTube jest aplikacją preinstalowaną na większości telefonów dostępnych na rynku - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl  Artur Zawadzki, współzałożyciel Spicy Mobile.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-aplikacji-mobilnych-2017-na-czele-youtoube-i-messenger-znakomity-rok-rossmanna-top20 ##

W zestawieniu relatywnie niskie zasięgi notują serwisy VoD oraz sVoD. Na miejscu siódmym z zasięgiem 1,48 proc. znalazła się aplikacja nc+ GO (tablet), zaś ranking zamyka Showmax.com z zasięgiem zaledwie 0,9 proc. W pierwszej dziesiątce brakuje Netflixa.

- Gdy mówimy o aplikacjach wideo, warto też wspomnieć o międzynarodowych wypożyczalniach filmów bazujących na modelu subskrypcji, takich jak HBO GO, Showmax czy Netflix. Jak wynika z badania Spicy Mobile, nie są to jeszcze rozwiązania rozpowszechnione na urządzeniach mobilnych. W grudniu 2017 r. zasięg aplikacji Showmax wyniósł 0,90%, a Netflix 0,67% - komentuje Artur Zawadzki.

Jeśli chodzi o zasięgi aplikacji stacji telewizyjnych, to najwyżej w zestawieniu za grudzień 2017 r. znajduje się TVN24 (miejsce piąte, zasięg 1,79 proc.), dalej na miejscu siódmym wspominany wcześniej nc+ GO (tablet) oraz na ósmym TVP Stream oraz tvp.pl (zasięg 1,13 proc.).

Prezentowane wyniki pochodzą z badania Mobience – unikalnego projektu badawczego realizowanego przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile. Celem badania jest poznanie korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne: telefony i tablety. Badanie Mobience jest badaniem  pasywnym. Pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane o populacji mobinautów, czyli internautów korzystających z internetu przez urządzenia mobilne, są dostarczane przez instytut Kantar Millward Brown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"