Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone

Jakość produktu to główny czynnik, którym kierują się konsumenci wybierając ryby mrożone – wynika z raportu opracowanego na zlecenie FRoSTY. W najnowszym badaniu, marka prześwietliła preferencje zakupowe Polaków dotyczące ryb mrożonych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wśród cech ważnych przy wyborze ryb mrożonych (filetów bez panierki i bez dodatków) jakość produktu wskazywana jest przez 32% badanych jako najważniejsza, i aż przez 59% jako ważna. Zaraz po niej plasuje się mała ilość glazury czy lodu na rybie. Dopiero na trzecim miejscu, konsumenci stawiają cenę za kilogram produktu.

Cieszą nas wyniki, które uzyskaliśmy w badaniu. To znak, że nasze starania o jak najwyższą jakość produktów, są zauważane i doceniane przez konsumentów – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. Równocześnie ważnym sygnałem jest dla nas zmniejszające się znaczenie ceny, która dziś, choć wciąż na podium, traci swoje dawne znaczenie.

FRoSTA zapytała konsumentów również o planowanie zakupów. Choć 54% badanych deklaruje, że zakup mrożonych ryb planuje jeszcze przed wejściem do sklepu, 65% konsumentów zdarza się jednak zmienić decyzję już na miejscu. Wśród przyczyn takiego działania najczęściej wskazywany jest brak produktu, który klient chciał kupić, a także promocja na podobne artykuły innej marki. Najczęściej wymienianym dniem robienia zakupów ryb mrożonych jest piątek – wskazuje go 32% badanych. Równocześnie, 52% konsumentów podkreśla, że nie robi zakupów na zapas, a zakupione ryby wykorzystuje przy najbliższej okazji. Polacy najczęściej sięgają po ryby w opakowaniu rodzinnym (dla 3-4 osób) – robi tak ponad połowa badanych. 

Badani zostali poproszeni również o opinie na temat mrożonych ryb. Wśród najczęstszych wskazań znalazły się twierdzenia takie jak: „Przygotowuję dania z ryb, bo są zdrowe i należy je jeść” (82%), „Ryby mają więcej wartości odżywczych niż mięso” (71%), „Kupuję ryby mrożone, bo są łatwiej dostępne niż świeże” (68%).

Badanie dotyczące ryb mrożonych (bez panierki, bez dodatków) zostało zrealizowane techniką CAWI, przez research & grow na zlecenie FRoSTY, w czerwcu 2018 r. W badaniu wzięło udział 300 konsumentów w wieku 25-55 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online