ASM Sales Force Agency przygotowała raport podsumowujący ceny w sklepach w miesiącach pandemii koronawirusa - od kwietnia do czerwca. Ograniczenia w handlu i restrykcje epidemiologiczno-sanitarne miały niewątpliwy wpływ na ceny produktów szybkozbywalnych.
- Zdecydowaliśmy się połączyć raporty koszyka zakupowego składające się na drugi kwartał 2020 r. (kwietniowy, majowy i czerwcowy) w jeden specjalny raport „pandemiczny”. Zestawienie wyników naszych badań z tych trzech miesięcy odzwierciedla sytuację w handlu i ogólne trendy konsumenckie, pozwalając na ciekawe obserwacje i wnioski - nie tylko natury ekonomicznej, ale i społecznej - mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-wzmozony-ruch-nad-morzem-wydluza-godziny-pracy-nadmorskich-sklepow-biedronkobusy-co-to-jest ##

W czerwcu w sklepach stacjonarnych zniesiono większość ograniczeń dotyczących liczby klientów przebywających w budynku. Jak wskazują autorzy zestawienia, przybyło klientów „hybrydowych” – codzienne sprawunki i produkty świeże nabywających osobiście w sklepie, za to zamawiających w sieci towary kupowane rzadziej – starczające na dłużej, w większych lub zbiorczych opakowaniach czy luksusowe.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kwiecein-wzrost-cen-w-sklepach-najtaniej-w-auchan-i-tesco ##
Ceny w sklepach w czerwcu - najtaniej w Auchan i Biedronce, najdrożej na Frisco.pl
Najwyższa średnia wartość koszyka cenowego w czerwcu przypadła sklepowi Frisco.pl (248,78 zł), będąc jednocześnie wyższą o prawie 7 proc. od średniej wartości wszystkich sklepów (231,85 zł) oraz o ponad 11 proc. względem najtańszych sieci Auchan i Biedronka (220,92 zł). Jest to najniższa wartość zanotowana od początku badania koszyka cenowego ASM SFA (maj i kwiecień – 16 %, marzec – 17 proc.).

Ceny Lidla uplasowały się najbliżej poziomu średnich (232,40 zł).
W Makro średni koszyk kosztował 239,43 zł. Na przeciwnym biegunie znalazły się Auchan i Biedronka (220,92 zł).
- W czerwcu zaszło ciekawe zjawisko. Najniższa wartość koszyka zakupowego zwiększyła się o ponad 2 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca, a najwyższa zmniejszyła o ponad 3%. Pomimo dynamicznej sytuacji w rankingu średnich wartości koszyka zakupowego i licznych przetasowaniach, średnia suma koszyka pozostała taka sama jak przed miesiącem, czyli 231,85 zł. - podkreśla Patryk Górczyński.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/glovo-dostarczy-zakupy-z-auchan-w-ciagu-godziny-jak-zamowic-opinie ##
Czerwiec był pierwszym miesiącem, gdy suma najniższych cen wszystkich produktów nie przekroczyła połowy sumy najwyższych cen (odpowiednio: 165,21 zł vs. 325,55 zł).
W czerwcu sklepy typu cash & carry znowu okazały się droższe od dwóch pozostałych kategorii – o 4,8 proc. od dyskontów (239,40 zł vs. 228,24 zł) oraz 5,3 proc od kanały tradycyjnego (239,40 zł vs. 226,66 zł).

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen 50 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.










