W krótkim filmiku zrealizowanym w studiu RDC na swoje audycje zapraszają m.in. Mateusz Szymkowiak, autor programu "Pałac kultury", Jarosław Gugała, gospodarz "Teleobiektywu" czy Marta Kubala, prowadząca w RDC pasma publicystyczne i kulturalne.
Jak dowidzieliśmy się w rozgłośni, pomysłodawczynią spotu w formie wideo jest stojąca na czele RDC Emilia Benedykcińska, która w odpowiedzi na pytania naszego portalu zaznacza, że twórcom zależało na efektywnym wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji – zarówno pod względem zasięgu, jak i kosztów realizacji.
"W dobie konwergencji mediów radio wychodzi poza tradycyjną emisję, docierając do słuchaczy tam, gdzie są najbardziej aktywni. Dzięki treściom współdzielonym z autorami audycji mamy szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Jesteśmy dumni z autorów, których udało nam się zaprosić do wspólnego tworzenia nowej ramówki RDC: to osoby z dużym dorobkiem medialnym, cenione i dbające o wysoką jakość swoich programów".

Jak podkreśla likwidatorka i redaktor naczelna Polskiego Radia RDC, rozgłośnia zrealizowała spot samodzielnie, a to pozwoliło nie tylko ograniczyć koszty zewnętrzne, ale też podkreślić nowoczesne zaplecze techniczne RDC.
– Spot stał się więc nie tylko narzędziem promocji ramówki, ale także sposobem na wyróżnienie marki – pokazaniem, że radio publiczne może łączyć tradycję z nowoczesnością i skutecznie konkurować o uwagę odbiorcy w cyfrowym świecie – zauważa.
Obecność w mediach społecznościowych, gdzie stacja oferuje dodatkowe treści i pokazuje np. kulisy pracy radiowców, to dla rozgłośni sposób na budowanie silniejszej więzi z odbiorcami.

– W zamian otrzymujemy ich zaangażowanie, które stale rośnie – o czym świadczą organiczne zasięgi naszych kanałów na Instagramie i YouTube. Właśnie ten wzrost, zaufanie i wsparcie subskrybentów motywują nas do tworzenia coraz lepszych materiałów. Takie założenia stały za decyzją o przygotowaniu wideo prezentującego nowe pozycje w ramówce – materiału, który jest nie tylko formą reklamy, ale też wyrazem świadomości zmian zachodzących w sposobie odbioru mediów i potrzeby budowania nowoczesnego, angażującego radia – opisuje Emilia Benedykcińska.
Spot ramówkowy dostępny jest na profilach rozgłośni na Instagramie, Facebooku czy Youtube.

Nowe głosy na antenie. Jesienna ramówka RDC
Nowa ramówka RDC wystartowała 1 października 2025 roku. Wzmocniono publicystykę i autorskie audycje. Do grona prowadzących dołączyli m.in. dziennikarze znani z anten TVP Mateusz Szymkowiak i Marta Kubala, Dorota N. Haller czy medioznawczyni dr Aleksandra Chmielewska.











