re58 w miejsce Sigmy Bis. "Ucieczka od starej nazwy nic nie zmieni"

Agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU zmienia nazwę na re58 i wprowadza nową strategię rozwoju polegającą na koncentracji na obsłudze polskich klientów. – Będzie nowa nazwa, nowe pozycjonowanie i strategia. Ale business setup się nie zmienia. Nadal będzie to agencja we władaniu firm, które moim zdaniem nie powinny i nie muszą być właścicielem biznesu pod tytułem dom mediowy – ocenia Rafał Szysz.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
re58 w miejsce Sigmy Bis. "Ucieczka od starej nazwy nic nie zmieni"

W czwartek zarząd Sigmy Bis poinformował, że agencja zmienia nazwę na re58 i wprowadza nową strategię rozwoju. 

Człon “re” w nazwie ma nawiązywać to słów: “reklama, rebranding, rezultaty”, a liczba 58 - do adresu nowej siedziby w Warszawie. 

– To nie tylko element identyfikacji, ale również deklaracja wartości, które stanowią fundament działalności w zmieniającym się otoczeniu rynkowym – podkreślono w komunikacie. 

–  Dom mediowy przechodzi rebranding, który odzwierciedla nową strategię rozwoju firmy. Zmiana identyfikacji wizualnej i komunikacji towarzyszy głębszemu przeprofilowaniu modelu biznesowego. re58 stawia jeszcze mocniejszy akcent na swoje kluczowe kompetencje – planowanie, zakup mediów oraz doradztwo strategiczne w tym obszarze. Rebranding sygnalizuje także postawę opartą na wartościach: lokalności, zaufaniu i bezpieczeństwie oraz innowacji – czytamy w informacji prasowej.  

Agencja klientów dla klientów

Rebranding to dla nas coś więcej niż zmiana wizualna – to wyraźny sygnał dla rynku, akcentujący konkretną wizję rozwoju i podkreślający realne wsparcie biznesów w dynamicznym ekosystemie mediowym. Naszą ambicją jest umocnienie pozycji re58 jako partnera, który nie tylko prowadzi skuteczne kampanie mediowe, ale także proaktywnie wspomaga Klientów w podejmowaniu trafnych, strategicznych decyzji. Nowy model działania to rozwinięcie naszego DNA: głębokiego zrozumienia lokalnych uwarunkowań, budowania partnerskich relacji i gwarantowania długofalowego bezpieczeństwa opartego na innowacjach – mówi Jaromir Sroga, prezes zarządu re58.

Władze re58 zaznaczają, że to polska agencja założona przez klientów [przyp. red - przez Orlen i PZU] dla klientów, silnie osadzoną w potrzebach komunikacyjnych i biznesowych. – Jako podmiot o lokalnych korzeniach, koncentruje się na wspieraniu polskich klientów. Głęboka znajomość lokalnych kontekstów i uwarunkowań pozwala dostarczać realną wartość markom, które chcą budować swój potencjał w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku – wskazano. 

– W świecie, gdzie relacje na linii klient–agencja ulegają erozji, stawiamy na partnerskie podejście oparte na zaufaniu i przejrzystości. Działamy według jasnych zasad, opartych na sprawdzonych procedurach i wysokich standardach, które czerpiemy ze struktur właścicielskich, jak i doświadczenia osób zarządzających re58 – wszystko po to, by klienci czuli się pewnie i mieli realny wpływ na efekty współpracy – dodaje Sroga.

Zobacz też: Quo vadis Sigmo Bis? 

Ucieczka od starej nazwy nic nie zmieni

Nic odkrywczego w ogłoszonych przez władze dawnej Sigmy Bis nie odnajduje Bartosz Zientek, prezes domu mediowego Media Context. 

– Pojawia się też pytanie, czy strategia na wpisanie się w standard rynkowy przyniesie agencji jakiś spektakularny sukces. „Wykorzystanie danych”, „polska agencja”, „właścicielska struktura”. To wszystko już było. Pytanie też, na ile zmiana brandingowa pozwoli na odcięcie się od negatywnych konotacji – zastanawia się nasz rozmówca. 

Rafał Szysz, CEO i założyciel firmy doradczej Stars: – Będzie nowa nazwa, nowe pozycjonowanie i strategia. Ale business setup się nie zmienia. Nadal będzie to agencja we władaniu firm, które moim zdaniem nie powinny i nie muszą być właścicielem biznesu pod tytułem dom mediowy. 

I dodaje: – Ucieczka od starej nazwy ma odciąć powiązania z poprzednią władzą jak sądzę, i obniżyć emocje, ale co do zasady firma pozostanie sobą, choć z zapewne nowym podejściem.

Zdaniem Szysza, niezależnie od tego czy agencja ta będzie działać jako Sigma Bis, czy jako re58, to ostatecznie - jak twierdzi – “taki twór” zostanie zlikwidowany z powodów prostej i chłodnej analizy biznesowej, jakiej spodziewałby się od właścicielskich korporacji. – Bo nie o emocje tutaj chodzi – zaznacza.  

Bartosz Zientek przyznaje, że z pewną ciekawością będzie obserwować poczynania odświeżonego podmiotu. 

– Ciekaw jestem, jak sobie poradzą w obliczu zderzenia z realiami rynkowymi, bo powiedzmy sobie szczerze, że do tej pory Sigma nie działała na rynkowych zasadach. Obawiam się, że rozdmuchane struktury, mimo ostatnich uszczupleń, będzie trudno pogodzić z ograniczonym budżetem, jakim agencja teraz będzie dysponować – zauważa. 

Odpływ klientów, zwolnienia 

Kluczowe działy re58, w ramach uproszczonej z początkiem 2025 r. struktury, mają grupować szerokie kompetencje z obszaru: zakupu mediów, strategii i doradztwa, a także kreacji oraz mediów społecznościowych. 

Zespół ekspertów obsługuje klientów z branż m.in.: paliwowej, finansowej i ubezpieczeniowej. A są wśród nich - jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl – już tylko PZU, Link4, Alior Bank, Orlen. 

Większość państwowych spółek stanowiących core biznesu dawnej Sigmy Bis, dla których pracowała w czasach poprzedniej władzy przed 2024 roku zmieniła agencje mediowe. W ostatnim tylko czasie były to: bank PKO BP i Bank Pekao SA, a wcześniej m.in. Tauron, BGK, PKP Intercity, Telewizja Polska.  

Pod koniec lutego zarząd Sigmy Bis zdecydował, że rozstaje się z 21 pracownikami. Sylwia Snopkiewicz, członkini zarządu spółki zapewniała wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że część z tych zwolnionych osób otrzyma propozycję pracy w “organizacjach partnerskich”, jednak wątku tego nie rozwinęła. Od tego czasu z agencją rozstało się kilku kluczowych managerów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"