Deklaracja na 2021 rok zespołu Gazeta.pl dotyczy treści publikacji oraz sposobu ich przygotowania. Portal ma nadal angażować się „w sprawy ważne społecznie oraz stawać w obronie mniejszości i tych, którzy nie mogą bronić się sami”, poświęcać łamy na tematy związane z prawami kobiet w naszym kraju i „angażować w ich obronę”.
Dodatkowo Gazeta.pl chce zajmować się sprawami klimatu. Informacje na ten temat będzie publikowała w serwisie Zielona.gazeta.pl oraz na innych podstronach grupy, gdzie użytkownicy będą mogli znaleźć treści poświęcone ekologii i wpływowi człowieka na środowisko.
Jednym z elementów deklaracji jest też obietnica, że portal nadal będzie informował „w sposób uczciwy, rzetelny, sprawdzony i niebudzący niepotrzebnego strachu”.
Redakcja deklaruje również, że „pozwoli użytkownikom odpocząć i odpowiednim doborem treści umożliwi chwilowe zapomnienie o życiowych trudnościach”. Ma to zapewnić serwis sportowy, lifestyle’owy i poradnikowy.

- Gazeta.pl chce być dla użytkowników medium pierwszego wyboru, dlatego w deklaracji znajdują się najważniejsze zasady, którymi zespół portalu kieruje się, przygotowując treści, a także tematy szczególnie ważne dla czytelników i redakcji. „Deklaracja Gazeta.pl na nowe czasy” ogłoszona wiosną w wielu sytuacjach ułatwiała nam pracę i wskazywała odpowiednią drogę, dlatego postanowiliśmy przygotować także deklarację na 2021 rok - tłumaczy Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.
Według badania Mediapanel w listopadzie 2020 roku serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło blisko 17,3 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 611,3 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.











