"Refresh Your Holidays". AI w świątecznej kampanii Coca-Coli

Coca-Cola zaczęła kampanię "Refresh Your Holidays" z odświeżoną wersją reklamy tworzonej z użyciem AI i nowym spotem o świątecznych wspomnieniach.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
"Refresh Your Holidays". AI w świątecznej kampanii Coca-Coli
Ruszyła świąteczna kampania Coca-Coli

Coca-Cola zaprezentowała dwa nowe spoty w ramach kampanii "Refresh Your Holidays". Kluczowym elementem jest zoptymalizowana wersja ubiegłorocznej reklamy stworzonej z wykorzystaniem generatywnej AI. Marka łączy w ten sposób tradycję swoich świątecznych opowieści z nowymi narzędziami kreatywnymi.

60-sekundowy film otwiera kadr z Mikołajem, który otwiera butelkę Coca-Coli. Kamera śledzi później konwój ciężarówek, których światła przyciągają uwagę zwierząt – od niedźwiedzi polarnych po pingwiny, szczeniaki i króliki. To powrót do rozpoznawalnych symboli kojarzonych z marką i jej zimowymi historiami.

Było sporo kontrowersji

Pierwotna reklama wzbudziła w zeszłym roku kontrowersje, jednak firma utrzymuje, że spełniła jej wewnętrzne benchmarki dla komunikacji świątecznej, a także standardy konkurentów. Stawka jest wysoka, bo wizerunek świątecznego Mikołaja od dekad jest silnie związany z narracją marketingową Coca-Coli.

– Budując na zeszłorocznej kampanii, ta ewolucja naprawdę ucieleśnia nasze zobowiązanie do inspirowania ludzkich więzi i podnoszenia na duchu, zwłaszcza w okresie świątecznym – powiedział Islam ElDessouky, globalny wiceprezes ds. strategii kreatywnej i treści w Coca-Coli. Podkreślił, że firma widzi w AI narzędzie do wzmacniania emocji, a nie zamiennik dla opowieści.

W kampanii pojawi się także 30-sekundowy spot "A Holiday Memory" przeznaczony na rynki Ameryki Północnej, Łacińskiej oraz Azji Południowo-Pacyficznej. Jego bohaterka dekoruje dom, znajduje kulę śnieżną i wraca pamięcią do rodzinnego spotkania, podczas którego zabrzmiało "Feliz Navidad".

Za kampanię odpowiadają WPP Open X i agencja VML, przy wsparciu EssenceMediacom i Ogilvy. Emisja obejmie TV, wideo online, digital, OOH, social media, sklep i butelki oraz puszki napoju. Zaplanowano też objazd kultowych ciężarówek świątecznych w listopadzie i grudniu.

Coca-Cola w III kwartale 2025 roku odnotowała wzrost przychodów netto o 5 proc. do 12,5 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia