Coca-Cola zaprezentowała dwa nowe spoty w ramach kampanii "Refresh Your Holidays". Kluczowym elementem jest zoptymalizowana wersja ubiegłorocznej reklamy stworzonej z wykorzystaniem generatywnej AI. Marka łączy w ten sposób tradycję swoich świątecznych opowieści z nowymi narzędziami kreatywnymi.
60-sekundowy film otwiera kadr z Mikołajem, który otwiera butelkę Coca-Coli. Kamera śledzi później konwój ciężarówek, których światła przyciągają uwagę zwierząt – od niedźwiedzi polarnych po pingwiny, szczeniaki i króliki. To powrót do rozpoznawalnych symboli kojarzonych z marką i jej zimowymi historiami.

Było sporo kontrowersji
Pierwotna reklama wzbudziła w zeszłym roku kontrowersje, jednak firma utrzymuje, że spełniła jej wewnętrzne benchmarki dla komunikacji świątecznej, a także standardy konkurentów. Stawka jest wysoka, bo wizerunek świątecznego Mikołaja od dekad jest silnie związany z narracją marketingową Coca-Coli.
– Budując na zeszłorocznej kampanii, ta ewolucja naprawdę ucieleśnia nasze zobowiązanie do inspirowania ludzkich więzi i podnoszenia na duchu, zwłaszcza w okresie świątecznym – powiedział Islam ElDessouky, globalny wiceprezes ds. strategii kreatywnej i treści w Coca-Coli. Podkreślił, że firma widzi w AI narzędzie do wzmacniania emocji, a nie zamiennik dla opowieści.
W kampanii pojawi się także 30-sekundowy spot "A Holiday Memory" przeznaczony na rynki Ameryki Północnej, Łacińskiej oraz Azji Południowo-Pacyficznej. Jego bohaterka dekoruje dom, znajduje kulę śnieżną i wraca pamięcią do rodzinnego spotkania, podczas którego zabrzmiało "Feliz Navidad".

Za kampanię odpowiadają WPP Open X i agencja VML, przy wsparciu EssenceMediacom i Ogilvy. Emisja obejmie TV, wideo online, digital, OOH, social media, sklep i butelki oraz puszki napoju. Zaplanowano też objazd kultowych ciężarówek świątecznych w listopadzie i grudniu.
Coca-Cola w III kwartale 2025 roku odnotowała wzrost przychodów netto o 5 proc. do 12,5 mld dol.












