Autor skargi na reklamę budyniu Dr. Oetkera zarzucił, żeśpiewana w niej przez dzieci piosenka z tekstem "Paula to jestkrowa" spowodowała, że jego córka - nosząca to imię - "jest wszkole szykanowana i wyzywana". Spot został z tego powodu oskarżonyo naruszanie godności ludzkiej, zawieranie treści dyskryminującychi zagrażanie fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowimałoletnich.
W odpowiedzi na te zarzuty firma Dr. Oetker Polska wyjaśniła, żereklama budyniu Paula, którego bohaterką jest krowa o tym imieniu,jest realizowana również w innych krajach europejskich przy pomocytego samego spotu i hasła. Natomiast badania wśród dzieci irodziców przeprowadzone przez zrealizowaniem filmiku pokazały, żejego przekaz nie budzi negatywnych skojarzeń lub krytycznych uwag.Firma wyraziła żal z powodu dokuczania w szkole córce autoraskargi, zauważając jednak, że nosząca to samo imię postać z reklamyjest pozytywna.

Rada Etyki Reklamu przychyliła się do wyjaśnień Dr. OetkerPolska, uznając, że spot jest sympatyczny i nie naraża na szwankimienia Paula, a tym samym nie łamie zasad etyki reklamy ani normprawa.











