Według raportu IAB UK w ub.r. segment reklamy cyfrowej w Wielkiej Brytanii powiększył się o 17 proc. i po raz pierwszy przekroczył próg 10 mld funtów wydatków ze strony reklamodawców. Dynamika wzrostu jest też największa od 2007 r., gdy osiągnęła poziom 38 proc.
Wydatki na kampanie w obszarze mobile sięgnęły 3,9 mld funtów, co oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku. W ub.r. inwestycje w reklamę mobilną stanowiły 38 proc. wszystkich wydatków reklamowych w obszarze cyfrowym.
W komentarzu do komunikatu James Chandler, chief marketing officer w IAB UK podkreśla, że dynamiczne wzrosty w segmencie cyfrowym to efekt rosnącej świadomości marek, że promocja w internecie stanowi obecnie wymierną wartość przekładającą się na wyniki finansowe i zapewnia możliwość dotarcia do odbiorców dokładnie tam gdzie coraz częściej są aktywni, to znaczy w przestrzeni cyfrowej.












