Reklama internetowa popularniejsza od prasowej

W 2006 roku, po raz pierwszy w historii, wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii były większe od wydatków na reklamę w prasie.

The Guardian - km
The Guardian - km
Udostępnij artykuł:

Wynika z raportu Internet Advertising Bureau.

Nakłady na reklamę online w ubiegłym roku wzrosły o 41,2 procenta do poziomu 2,01 miliarda funtów. Internetowa reklama miała 11,4 procenta udziałów w rynku. Dla porównania w sektorze prasowym wzrost wyniósł zaledwie 0,2 procent, a wydatki sięgnęły 1,9 miliarda funtów (10,7 procent rynku).

Jeszcze gorzej ma się reklama telewizyjna, która zanotowała spadek o 4,7 procent, z nakładami rzędu 3,9 miliarda funtów. Cały rynek zanotował skromny wzrost na poziomie 1,1 procenta.

Udział internetowych reklam na rynku brytyjskim jest prawie dwa razy większy niż na całym świecie (5,8 procent). W USA reklama online ma około 7 procent udziałów w rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele