Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych w kwietniu przekroczyły 300 mln zł. Liczone z autopromocją zwiększyły się w skali roku o 25,1 proc., a bez jej uwzględnienia - o 25,3 proc.
Wśród czołowych stacji przeważają duże wzrosty przychodów reklamowych. I tak Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła o 83,4 proc. więcej niż rok wcześniej, Radio ZET (Eurozet) - o 69,6 proc., natomiast Jedynka i Trójka (Polskie Radio) - o 69,9 i 64,1 proc. Powyżej średniej dla wszystkich rozgłośni wzrosły też wpływy reklamowe Eski Łódź (Grupa Radiowa Time) - o 40,1 proc.
Liderujące w segmencie radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody TOK FM (Agora) zwiększyły się o 19,3 proc., a Eski Poznań i Eski Warszawa (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 13,2 i 9,3 proc.

Minimalny spadek wpływów reklamowych - 0,2 proc. - zanotowała Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time), natomiast wyraźny - 23,3 proc. - Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora).











