Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji telewizyjnych były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Wśród czołowych stacji spory spadek tych przychodów zanotowała TVP 1, a duży wzrost - TV 4.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. wpływy reklamowe stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były dokładnie o 5 proc. mniejsze niż w maju ub.r., a z uwzględnieniem autopromocji - o 4,6 proc. mniejsze. Natomiast same nakłady na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 75,2 proc.

Wśród czołowych stacji największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 43,6 proc., a mniejsze, lecz również dwucyfrowe - MTV (22,4 proc.) i Discovery Channel (11,5 proc.).

Mniej więcej tyle samo co rok wcześniej zarobiły z reklam AXN (wzrost wpływów o 1 proc.), Polsat (spadek o 0,1 proc.) i TVP 2 (spadek o 1,2 proc.). Natomiast przychody reklamowe Viva Polska były mniejsze o 5,9 proc., a TVN - o 7,2 proc.

Z kolei TVP 1 zarobiła z reklam 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Za to TV Puls i 4fun.tv zarobiły na reklamach tylko, odpowiednio, 24,8 i 20,2 proc. tego co w maju ub.r. i wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"