Reklama w mobilnej sieci zwiększa świadomość marek

Reklama na mobilnych stronach i aplikacjach ma potencjał abywpływać na świadomość marek, przynajmniej w początkowych dniachtego rodzącego się medium.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z raportu firmy badawczej Dynamic Logic wynika, że średnioświadomość konkretnej marki zwiększała się o 23,9 procenta u osób,do których dotarła mobilna kampania reklamowa, w porównaniu zosobami, do których taka kampania nie dotarła - informuje serwisMobile Marketer.

Odnotowano również wzrost w przypadku takich wskaźników jakskojarzenie wiadomości (o 12,2 procenta), sprzyjanie marce (o 5,4procenta) oraz chęć zakupu (o 4,7 procenta).

Firma Dynamic Logic oparła swój raport na badaniuprzeprowadzonym na 21 mobilnych kampaniach reklamowychdocierających do 20 tysięcy użytkowników. W kampaniach promowanebyły marki z wielu kategorii, w tym motoryzacji, dóbrkonsumenckich, urządzeń elektronicznych, rozrywki, podróży ihandlu.

Jak na razie mobilny internet znajduje się w początkowej fazierozwoju, co wynika przede wszystkim z faktu, że liczba użytkownikówmobilnego internetu i wideo wciąż pozostaje na relatywnie niskimpoziomie.

Firma eMarketer szacuje, że w bieżącym roku wydatki na mobilnąreklamę w USA (uwzględniając reklamy graficzne, w wiadomościachtekstowych oraz wyszukiwarkach) wyniosą 1,7 miliarda dolarów. Dlaporównania nakłady na reklamę internetową mają wynieść 28,5miliarda dolarów.

źródło: Mobile Marketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"