Wpływy z reklam Polsatu w I kwartale 2011 roku wyniosły 629 mln zł i były o 14,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 571 mln zł (o 2,6 proc. mniej niż w 2010 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 485 mln zł, czyli o 2,7 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 3,6 proc. do poziomu 320 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 126 mln zł i były o 2 proc. niższe niż rok temu.
Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc., ale utrzymał pozycję lidera Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2011 r. firmy Unilever, Nestle, PTK Centertel, Polkomtel i Procter & Gamble.

* dane do 27.03 **brak monitoringu reklamowego w I kw. 2010 roku











