Reklamy telewizyjne lepsze niż internetowe

Użytkownicy mediów chcą przede wszystkim się rozerwać. Coraz więcejz nich, w szczególności osoby młode, uważa komputer osobisty, a nietelewizor, za główne źródło rozrywki, ale to reklamy telewizyjnenajsilniej wpływają na decyzję konsumenta w sprawie zakupu produktu- wynika z badania "Stan demokracji w mediach".

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Z badania - zleconego przez firmę doradczą Deloitte - wynika, żenajbardziej aktywną grupą korzystającą z gier, muzyki i prowadzącążycie towarzyskie za pośrednictwem internetu są ludzie urodzeni wlatach 1982-1995. 80% z nich regularnie wyszukuje i ściąga z siecimuzykę, 73% systematycznie udziela się na portalach i serwisachspołecznościowych. Ponadto większość, 59%, wykorzystuje telefonykomórkowe w celach rozrywkowych (w pozostałych grupach wiekowychtaki sposób użycia komórek zadeklarowało zaledwie 33% badanych). Cowięcej, młodsi respondenci oglądają telewizję o jedną trzeciąkrócej niż starsi użytkownicy mediów.

"Fakt, że omawiana grupa pokoleniowa poszukuje w mediach głównietreści rozrywkowych niesie za sobą potencjalne zagrożenia dlamediów publicznych, które walcząc o audytorium z nadawcamiprywatnymi mogą ulec pokusie rezygnacji z treści bardziejambitnych" - zauważa Jacek Bochenek, dyrektor ds. rozwoju biznesuDeloitte. "Nadawcy publiczni stoją przed koniecznością opracowaniastrategii działania w nowych realiach, ale ich największym atutem wtym wyścigu może być powaga i wiarygodność informacji oraz jakośćkontekstu, czyli zdolność do przekazania odbiorcy elementówniezbędnych nie do obejrzenia, lecz do zrozumienia otaczających gozjawisk".Badanie Deloitte wykazało również, że reklamy telewizyjnenajsilniej wpływają na decyzję konsumenta w sprawie zakupuproduktów. Reklamy zamieszczane w prasie i internecie majądrugorzędne znaczenie, zaś reklama radiowa zajmuje zaledwie piątemiejsce w tym rankingu.

Ankieterzy odnotowali również istotne zmiany w sposobiekorzystania z telefonów komórkowych. Okazuje się, że komórkiprzeszły znaczącą ewolucję: z symbolu elitarności stał sięwszechobecnym urządzeniem wielofunkcyjnym. Około jedna trzeciabadanych osób korzysta z nich w celach rozrywkowych. Takiejodpowiedzi udzieliło niemal 50% respondentów z Brazylii, 34% zJaponii, 33% z Wielkiej Brytanii, 32% z USA i 26% z Niemiec.

Zdaniem Deloitte rosnące zapotrzebowanie konsumentów na treścicyfrowe przyczyni się do powstania nowego źródła przychodów dladostawców technologii w miarę doskonalenia infrastrukturydystrybucyjnej. Choć telewizja pozostaje nadal podstawowym mediumdostępu do filmów i innych treści rozrywkowych, to komputery,telefony komórkowe i pozostałe przenośne urządzenia elektronicznestopniowo zyskują na popularności. Respondenci nie tylko korzystająz tych urządzeń do odtwarzania filmów, ale również do oglądaniaprogramów telewizyjnych i ściągania utworów muzycznych.

"Coraz większą rolę w przekazie treści rozrywkowych, ale równieżinformacyjnych będą pełnić sieci telekomunikacyjne, dotąd kojarzonegłównie z komunikacją głosową oraz ewentualnie dostępem do pocztyelektronicznej" - prognozuje Dariusz Nachyła, partner Deloitteodpowiedzialny za współpracę z sektorem TMT. "Powszechny dostęp dobezprzewodowego szerokopasmowego Internetu, rosnące zasoby treścicyfrowych w sieci oraz coraz doskonalsze urządzenia przenośnepozwolą na korzystanie z dowolnych form audiowizualnych w każdymmiejscu i czasie. Szybki postęp technologiczny wywołuje poważnewyzwania strategiczne dla wszystkich uczestników rynku TMT:operatorów telekomunikacyjnych, producentów i właścicieli treści,nadawców i reklamodawców oraz dostawców urządzeńelektronicznych".

"Nowe media idealnie odpowiadają preferencjom badanychużytkowników: są dynamiczne, interaktywne i rządzą się logikąhiperdystrybucji - każda treść może zostać odnaleziona podwarunkiem, że istnieje na nią zapotrzebowani- dodaje JacekBochenek. Koncerny medialne zdają sobie doskonale sprawę z tego, żedzisiejszy odbiorca jest bardziej wymagający niż kiedyś, bozapoznaje się z tym przekazem, którego formę w danej chwili uważaza najbardziej dogodną dla siebie. Dlatego też funkcjonowanie nakilku platformach medialnych jednocześnie jest dzisiaj koniecznymwarunkiem istnienia współczesnych środków przekazu".

Informacje o badaniuTrzecie badanie "Stan demokracji w mediach" zostało zlecone przezDeloitte Media and Entertainment i przeprowadzone po raz pierwszy wskali światowej przez Harrison Group w dniach 17 września - 20października 2008 r. Miało charakter ankiety internetowej i objęło8824 respondentów w wieku od 14 do 25 lat z pięciu krajów:Brazylii, Niemiec, Japonii, Wielkiej Brytanii i USA. Wyniki badaniaobarczone są błędem +/- 5 punktów procentowych.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+