Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Mr. Burberry, Adrian, Axe, LG (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się trzy kampanie zagraniczne i dwie polskie. Są to globalne spoty promujące marki Coca-Cola, LG i Mr. Burberry oraz lokalne produkcje: kampania kosmetyków Axe oraz reklamy rajstop Adrian.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Axe - „Find your magic”Agencje: DDB&Tribal, Atelier PR, Mindshare Polska, Hash.fm

Axe zawsze zaskakiwało swoimi reklamami. I tym razem jest podobnie. Pokazuje, że każdy facet może być męski - wystarczy, że jest sobą.

Z początkiem kwietnia ruszyła kampania reklamowa męskich kosmetyków Axe (produkowanych przez Unilever Polska) pod hasłem „Find your magic”. W akcji biorą udział m.in. Wojciech „Sokół” Sosnowski, Łukasz Jakóbiak, Martin Stankiewicz i grupa Abstrachuje.

Kampania zachęca mężczyzn do podkreślenia swojej indywidualności, wbrew lansowanym stereotypom dotyczącym męskości. Spot emitowany w ramach akcji pokazuje różnych mężczyzn, których łączy to, że każdy ma w sobie „to coś” sprawiające, że czuje się atrakcyjny.

 

- Po latach badań wiemy, że to co czyni mężczyznę najbardziej atrakcyjnym jest ...on sam. Jego siła i słabość, jego indywidualność, a przede wszystkim sposób w jaki to wyraża  i manifestuje otoczeniu - tłumaczy Katarzyna Rogowska, brand manager Axe w Unilever Polska. - Pomimo to mężczyźni nie czują się komfortowo obnażając swoje prawdziwe „ja”. Obawiają się reakcji otoczenia i konfrontacji z wciąż żywymi męskimi stereotypami. Strach przed byciem zaszufladkowanym, czy zawstydzonym ma wpływ na ich zachowanie oraz wygląd zewnętrzny. Każdy ma w sobie „to coś” ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że właśnie to czyni go atrakcyjnym. Dlatego w 2016 rzucamy mężczyznom wyzwanie - „Find Your Magic” i pokazujemy, jak bardzo są atrakcyjni, będąc sobą - opisuje.

Działania reklamowe są realizowane w telewizji, kinach oraz internecie (m.in. w social media). Głosu do spotu użyczył Wojciech „Sokół” Sosnowski, a w internecie planowane są aktywności z udziałem youtuberów Łukasza Jakóbiaka, Martina Stankiewicza i grupy Abstrachuje.

Globalnie kreacją kampanii i przygotowaniem spotu zajęła się agencja 72andSunny. Za adaptację reklamy na polski rynek i aktywności w internecie odpowiada agencja DDB & Tribal, za koncepcję i koordynację działań z youtuberami - agencja influencer marketing Hash.fm, za planowanie mediów - dom mediowy Mindshare Polska, a za działania public relations - agencja Atelier PR.

Mr. Burberry

Ta kampania jest wysmakowaną, pełną erotyzmu, subtelną opowieścią. W piękny sposób opowiada o perfumach.

 

Nowy spot reklamowy marki Mr. Burberry w wysmakowany sposób prezentuje historię pary, która wspólnie spędza kilka dni w Londynie. Erotyczny klimat filmu przypomina, że perfumy to domena delikatnych zmysłów.

Reżyserem trwającego ponad 3 minuty spotu jest Steve McQueen, zdobywca Oskara i twórca takich filmów jak „Hunger”, „Shame” i „12 Years a Slave”.Tym razem McQueen w krótkiej formie opowiada o pozornie błahej historii - parze młodych kochanków, którzy spędzają kilka dni mając ten czas wyłącznie dla siebie.

Starannie dobrane kadry i klimatyczne ujęcia tworzą nasiąkniętą erotyzmem opowieść, w której dyskretnie przewija się niemal wyczuwalny spoza kadru zapach perfum Mr. Burberry.

Adrian Fabryka Rajstop - „Każdy ma prawo być sobą”

W tym przypadku kreacja nie powala i nie ma w niej nic szczególnego, jest wręcz banalna. Na wyróżnienie jednak zasługuje odwaga i konsekwencja właściciela marki.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adrian-reklamami-z-anna-grodzka-zyska-tabloidowy-rozglos-i-sprawdzi-tolerancje-na-kontrowersje-opinie ##

Najnowsza kampania rajstop produkowanych przez firmę Adrian rozpoczęła się z początkiem kwietnia. W kilku największych miastach pojawiły się billboardy, na których umieszczono zdjęcie Anny Grodzkiej, byłej posłanki i założycielki fundacji Trans-Fuzja. Na pierwszym planie wyeksponowano jej nogi w cielistych rajstopach, Obok zamieszczono hasło: „Każdy ma prawo być sobą”. Grodzka jest osobą transseksualną, proces zmiany płci z męskiej na żeńską zakończyła w 2010 roku.

Hasło główne firmy Adrian brzmi: „Adrian kocha wszystkie kobiety”. Wcześniej w jej reklamach wystąpiły m.in. tęgie aktorki teatralne, kobieta po mastektomii, Monika Kuszyńska na wózku inwalidzkim oraz Ilona Felicjańska z hasłem „Uzależniona, ale nie gorsza”.

Coca-Cola: reklama sprzed 45 lat

Świetna sztuczka marketingowa wykorzystana do promowania marki - przypomnienie jednej z najpopularniejszych reklam sprzed 45 lat. Brawo za pomysł.

Koncern Coca-Cola przypomina, że pomysłowe i ciekawe reklamy to pomysł nie tylko ostatnich lat. Firma przystosowała do jakości 4K spot, który 45 lat wcześniej został zrealizowany tradycyjną techniką filmową i zarejestrowany na taśmie 35 milimetrów.

 

W 1971 r. Coca-Cola zrealizowała reklamę zatytułowaną „Hilltop”. Pojawili się w niej młodzi ludzie różnych ras stojący na szczycie wzgórza i śpiewający piosenkę „I'd Like to Teach the World to Sing” z butelkami Coca-Coli w dłoniach. Reklama cieszyła się sporą popularnością, a wspomniany utwór stał się hitem wydanym na osobnym singlu.

Teraz, po 45 latach Coca-Cola postanowiła powrócić do historycznego spotu jednocześnie przystosowując go do współczesnych warunków. Dlatego odświeżyła starą reklamę i przystosowała ją pod względem jakości do standardu 4K.

- Niedawno dostałam szansę pracy nad prawdopodobnie najbardziej kultową reklamą Coca-Coli w dziejach - wspomina na firmowym blogu Sarah Traverso, dyrektor ds. multimediów w Coca-Coli. - Nakręcony we Włoszech film był wyrazem hołdu dla różnic kulturowych i pokazywał wspólnotę ludzi śpiewających piosenkę o jedności. Oryginalna, 35-milimetrowa taśma z tym nagraniem do dzisiaj spoczywa w zbiorach Biblioteki Kongresu stanowiąc część amerykańskiego dziedzictwa, a jedyne co mogliśmy zrobić to przystosować ten film do współczesnych warunków.

LG G5: Jason Statham w różnych rolachAgencja: Energy BBDO

Śmieszna reklama pokazująca możliwości nowego smartfona LG.

 

Aktor Jason Statham, znany z takich filmów jak „Niezniszczalni” czy „Wyścig śmierci”, występuje w najnowszej globalnej kampanii LG Electronics. Akcja, autorstwa agencji Energy BBDO, obejmie kilka rynków na świecie.

60-sekundowy spot promuje nowy smartfon LG - model G5. Aktor wciela się w nim w wiele różnych ról – jest i małym dzieckiem, i rabusiem. Używa przy tym smartfona G5 w różny zabawny sposób, np. podłączając go do innych urządzeń, zamieniając w kamerę lub audio Hi-Fi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online