Reklamy tygodnia: Grolsch, Manti Fresh, Heineken, Beko i „H jak Hiv” (wideo)

Przedstawiamy najciekawsze kampanie reklamowe mijającego tygodnia. Są to dwie polskie reklamy produktów komercyjnych (piwa Grolsch i gumy Manti Fresh), polska adaptacja globalnej kampanii Beko, zagraniczna reklama Heinekena oraz polska kampania społeczna „H jak Hiv”.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Reklamy tygodnia: Grolsch, Manti Fresh, Heineken, Beko i „H jak Hiv” (wideo)

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia: H jak Hiv

Niezwykle dogłębnie pokazany ogromny problem społeczny, jakim jest dyskryminacja osób zarażonych wirusem HIV. Spot tym bardziej przejmujący, że o problemie mówią dzieci. Dlatego przykuwa uwagę.

Kampania stanowi odpowiedź Fundacji Studio Psychologii Zdrowia na stygmatyzację społeczną i dyskryminację dzieci zarażonych wirusem HIV (fundacja otrzymuje sygnały o takich formach wykluczenia).

W spocie przygotowanym na potrzeby akcji grupa dzieci przekonuje, że HIV to zwyczajna choroba, którą trudno się zarazić, dlatego cierpiącą na nią koleżankę traktują normalnie.Klip podkreśla, że bariery społeczne w funkcjonowaniu dzieci żyjących z HIV tworzą dorośli, oraz zachęca do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji Studio Psychologii Zdrowia, prowadzącej od lat wspólnie z Kliniką Chorób Zakaźnych Wieku Dziecięcego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego szeroką działalność poradniczą (psychologiczną, socjalną i prawną) dla osób żyjących z HIV.

Kampania obejmuje emisję spotu w kanałach Telewizji Polskiej oraz działania i materiały w internecie, m.in. na stronie Rodzina-na-plus.pl. Obecna odsłona akcji potrwa do końca maja, po czym ruszy kolejna, dotyczącą dyskryminacji dorosłych osób cierpiących na HIV.

Realizacja: akcję wymyśliły Małgorzata Kruk i reprezentująca Fundację Inspiratornia Maja Ruszpel, Jakub Burakiewicz (nakręcił spot), Rafał Skalski (reżyseria), Koi Studio (produkcja)

 

Grolsch: 400 lat kreatywności „za Grolsch kultury”

Agencje: GPD Agency (kreacja i produkcja outdoor), Lubię to (internet), MEC (planowanie i zakup mediów), Tailor Made PR (public relations).

Brawo za kreatywność i zupełnie nowe podejście do tematu. Piwo i sztuka - wydaje się mało prawdopodobne, a jednak można. Można budować świadomość piwnej marki w innym niż przywykliśmy kontekście - niekoniecznie pokazując pianę i złocisty napój, ale dzieła sztuki z hasłami opisującymi życie współczesnych młodych osób.

Kampania z okazji 400-lecia istnienia piwa Grolsch. Akcja, kontynuująca inicjatywę „Za Grolsch kultury”, jest oparta na połączeniu klasycznych obrazów z hasłami opisującymi życie współczesnych młodych osób. Zestawienie w reklamach klasycznych dzieł światowego malarstwa z hasłami nawiązującymi do memów i funkcjonowania młodych ludzi w rzeczywistości internetowej ma podkreślać znaczenie kreatywnej ekspresji i niezależnego myślenia.

Działania obejmują nośniki outdoorowe w całym kraju oraz działania w internecie (m.in. na portalach społecznościowych).

grafika

Manti Fresh: Nowe połączenie na pieczenie

Agencje: Hand Made (kreacja), Selfish i Badi Badi (produkcja), Starcom (planowanie i zakup mediów)

Ciekawa koncepcja zarówno produktu, jak i reklamy. Pierwsza na rynku guma do żucia na zgagę i niestrawność– tu gratulacje za innowacyjność w kategorii. Kreacja zaskakuje bo odbiega od tych charakterystycznych dla produktów farmaceutycznych. Produkt leczniczy promowany jest bez udziału lekarza, bez nudnych tyrad na temat zgagi i niestrawności, bez graficznego obrazowania ludzkiego żołądka.

Reklamy wprowadzonej właśnie do sprzedaży gumy do żucia na zgagę i niestrawność Manti Fresh podkreślają, że produkt ten łączy skuteczność preparatu na zgagę i niestrawność ze świeżością gumy do żucia. Manti Fresh to nowa wersja oferowanych przez USP od wielu lat tabletek Manti. Kampania potrwa do końca br. Jest prowadzona w telewizji i internecie.

 

Heineken Light: Neil Patrick Harris nie odda pieniędzy

Agencja: Wieden + Kennedy Nowy Jork

Kolejny przykład ciekawej kreacji promującej piwną markę. W dwuminutowym klipie reklamowany produkt pokazano zaledwie przez kilkanaście sekund pod koniec, a sama reklama przedstawia zabawną historię rozegraną w zwykłym spożywczaku. Do tego zabawny choć zakłopotany Neil Patrick Harris.

Heineken rozpoczął nową kampanię piwa Heineken Light. Działania obejmują emisję 15-sekundowego spotu, który jest tak naprawdę teaserem reklamy internetowej - dwuminutowego klipu autorstwa agencji Wieden + Kennedy z Nowego Jorku.

W krótszym wideo Harris mówi: „Heineken Light. To najlepsze piwo light jakiego kiedykolwiek próbowałeś lub dostaniesz zwrot pieniędzy. Ale nie ja. Ja nie oddam. Ktoś. Ktoś inny. Ktoś z Heinekena. Tak sądzę”.

 

Akcja spotu internetowego, który jest rozwinięciem krótszej jego wersji rozgrywa się w sklepie spożywczym, do którego Harris przyszedł kupić owoce. Zostaje rozpoznawany przez kolejne osoby, które jednak pamiętają go nie z filmów i seriali, w których gra, ale właśnie z reklamy Heinekena Light, w której gwarantuje zwrot pieniędzy. Harris musi im tłumaczyć, że to nie on oddaje pieniądze. Gwarancja zwrotu pieniędzy jest realna, ale opcja ta nie jest dostępna na wszystkich rynkach.

 

Beko: dołącz do drużyny FC Barcelona

Całkiem niekonwencjonalna reklama sprzętu AGD, w której marka promuje swoje produkty bez konieczności nachalnego ich eksponowania. Fajne i ciekawe zestawienie analogicznych aktywności piłkarzy i czynności wykonywanych właśnie przy pomocy sprzętu AGD, jak np. kręcąca się piłka do nogi i bęben od pralki, malowanie linii boiska - dekorowanie ciasta, krąg piłkarzy na boisku - zastawiony stół.

W spocie Beko - zaprezentowanym po raz pierwszy przy okazji zwycięskiego meczu FC Barcelona z Realem Madryt - Lionel Messi, Neymar Jr., Gerard Piqué, Luis Suárez i Andrés Iniesta pokazują, że zgraną drużynę tworzą nie tylko na boisku, lecz także w czasie wolnym. Klip opiera się na zestawieniu analogicznych aktywności piłkarzy i osób wykonujących czynności domowe przy użyciu sprzętu AGD marki Beko.

Kampania obejmuje reklamy w telewizji, na outdoorze oraz aktywności w internecine (m.in. w serwisach społecznościowych, oparte na tagu #JoinOurTeam).

Beko jest sponsorem FC Barcelona od lata 2014 roku, w ramach współpracy logo marki znajduje się na rękawach koszulek piłkarzy klubu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online