Reklamy tygodnia: Saga, Fiat, Sektosep, Finlandia Vodka, „Piłem-nie jadę!” (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam tym razem znalazły się dwie polskie, dwie zagraniczne i kampania społeczna. Są to: polskie reklamy nowej wersji herbaty Saga i środka Sektosep, zagraniczne spoty promujące Finlandia Vodka i Fiata oraz kampania społeczna „Piłem - nie jadę!”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy tygodnia: Saga, Fiat, Sektosep, Finlandia Vodka, „Piłem-nie jadę!” (wideo)

Unilever Polska - Saga

Herbatę można promować niekoniecznie pokazując sposób jej zaparzania czy też okazje do jej spożywania. Tu zwrócono uwagę na jakość produktu pokazując niesamowitą rodzinną wyprawę.

W kampanii prezentowana jest nowa, udoskonalona wersja Sagi w odświeżonym opakowaniu, na którym pojawił się motyw listków herbacianych.

Spot Sagi pokazuje niesamowitą wyprawę ojca z dwojgiem dzieci: pomniejszeni do rozmiarów liliputów dostają się na najwyższy listek herbaciany, wspinając się i lecąc na motylu. Reklama podkreśla, że herbata Saga jest produkowana z wysokiej jakości listków, dzięki czemu ma atrakcyjny kolor i świetny smak. Kampania jest prowadzona przede wszystkim w telewizji.

Agencje: DDB & tribal (kreacja), CutCut (realizacja), PHD Media Direction (media).

 

Fiat: interaktywny billboard pomagający parkować

Kreatywne podejście do promocji technologicznej nowinki zastosowanej w samochodzie. W natłoku telewizyjnych reklam spot mógłby umknąć uwadze widza. Tymczasem na ulicy trudno nie zauważyć ludzi, którzy pomagają nam w parkowaniu auta.

W ramach kampanii promującej asystenta parkowania w samochodach marki Fiat na ulicach niemieckich miast pojawiły się interaktywne billboardy. Rozmieszczono je w miejscach, w których kierowcy często parkują auta wzdłuż jezdni, tuż przy krawędzi krawężnika. W cyfrowych ekranach zastosowano specjalne oprogramowanie i czujnik, który mierzy odległość parkującego właśnie samochodu od zderzaka auta, który stoi tuż za nim. W odpowiednim momencie wybrana postać na billboardzie gestami rąk pokazuje kierowcy parkującego samochodu, ile ma jeszcze miejsca do zaparkowania tuż za sobą a przed autem, które znajduje się tuż za nim.

Instrukcji tych udzielają różne postacie: skąpo ubrana kobieta, mała dziewczynka, staruszek. Gdy kierowca już prawidłowo zaparkuje, bohater na ekranie okazuje różnymi gestami radość i zadowolenie, jakby mówiąc: „udało się”.

Interaktywne cyfrowe billboardy przygotowane przez Leo Burnett Germany promują asystenta parkowania dostępnego w wybranych modelach samochodów marki Fiat.

Agencja: Leo Burnett Germany

 

Finlandia Vodka: „1000 lat niezwyczajności”

Reklam wysokoprocentowych alkoholi jest niewiele, bo ich szerokiej promocji zakazuje prawo. Tu wizerunek marki promowany jest poprzez pokazanie ludzi z silną osobowością i pasją do niezwykłego życia, co ma podkreślać wartości brandu.

Osią kampanii jest ponad dwuminutowy klip. Występują w nim m.in. strongman Hafthór Júlíus Björnsson, ikona mody Iris Apfel, artysta kinetyczny Theo Jansen czy opiekun niedźwiedzi Sulo Karjalainen. Historie zebrane w materiale wideo dotyczą ludzi, których wyróżnia silna osobowość i pasja do niezwyczajnego życia. Spot to kolejna odsłona kampanii „Za życie niezwyczajne”, zachęcającej do zerwania z rutyną. W reklamie wykorzystano jako tło muzykę Richie Sosa: „Undeniable”. 

Agencja:  Wieden+Kennedy

 

Fregata - Sektosep

Gdyby bohaterem spotu był człowiek pokazujący zastosowanie tego owadobójczego preparatu byłoby zwyczajnie i nudno. Dyskutujące o uciążliwych muchach konie są zdecydowanie ciekawsze i zabawniejsze.

Firma Fregata rozpoczęła kampanię reklamową Sektosepu, preparatu zwalczającego muchy w stajniach.

W spocie pokazano konie, które rozmawiają o preparacie. Działania ruszyły na antenie TVN i TVN 24 - można tam oglądać 20-sekundowy spot oraz 8-sekundowy billboard sponsorski. Wkrótce ma rozpocząć się druga odsłona kampanii.

Agencja: dom produkcyjny FestEkipa

 

Wyborowa Pernod Ricard: „Piłem - nie jadę!”

Ten spot pokazuje po prostu, co każdy z nas powinien zrobić w sytuacji, gdy widzi, jak inny człowiek po spożyciu alkoholu chce prowadzić auto. Dlatego zasługuje na uwagę.

Rozpoczęta właśnie czwarta odsłona kampanii „Piłem – nie jadę!” skupia się na konieczności reagowania, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód.

W ramach akcji powstały krótkie spoty opublikowane w internecie. Zachęcają one do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód.

W ramach kampanii pracownicy firmy spotkali się w Poznaniu, by nauczyć się, jak odpowiednio reagować w takiej sytuacji. Obejrzeli oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali krótkie filmy z własnymi propozycjami prawidłowych reakcji. Następnie przeszli ulicami miasta, rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz właściwego reagowania w kontakcie z nietrzeźwym kierowcą.

Tegoroczna odsłona akcji jest kontynuacją dotychczasowych działań marki z obszaru CSR. W ubiegłym roku akcja skierowana była po raz pierwszy także do rowerzystów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"