Kilka dni temu internetowa sieć reklamowa Ad.net S.A., która odpowiada za reklamy w komunikatorze Gadu-Gadu, wprowadziła nowy cennik. Zmiany dotyczą prawie wszystkich form reklamowych dostępnych w komunikatorze, niektóre ceny wzrosły nawet o 50 proc.
Szczegóły dotyczące nowej oferty przedstawiają się następująco:
Rodzaj reklamyNowa cena nettoStara cena Baner CPD 230x33 - dzień powszedni20 000.00 zł15 000.00 złBaner CPD 230x33 - weekend15 000.00 zł10 000.00 złBaner CPD 400x50 - dzień powszedni50 000.00 zł40 000.00 złBaner CPD 400x50 - weekend40 000.00 zł30 000.00 złKomunikat 400x265 CPD - dzień powszedni30 000.00 zł25 000.00 złKomunikat 400x265 CPD - weekend20 000.00 zł15 000.00 złLogo w komunikatorze 120x2040 000.00 zł40 000.00 złBaner w oknach: wyszukiwania, rozmowy audio, rozmowy video, web.gadu-gadu.pl komunikatora internetowego. 400x50. Jednostką rozliczeniową jest tydzień emisji.15 000.00 zł20 000.00 zł

Dlaczego zdecydowano się na tak dużą podwyżkę?
- Aktualna podwyżka cen na Gadu-Gadu jak przede wszystkim podyktowana jednym z podstawowych praw ekonomi tj. cena równoważy podaż z popytem. Aktualnie notujemy znaczny przerost popytu nad podażą co z jednej strony świadczy, że cena jest zbyt niska a z drugiej strony w warunkach kiedy zajęta jest powierzchnia do końca roku, nie pozwala klientom normalnie planować wykorzystanie tego medium - - mówi dla wortalu Wirtualnemedia.pl Krzysztof Łada, Dyrektor Zarządzający Ad.net.
- Jestem przekonany, że w nowych warunkach cenowych Gadu-Gadu w dalszym ciągu pozostanie jednym z najefektywniejszych narzędzi promocji w Internecie - dodaje Łada.
W okresie od 18.08.2006r. do 17.09.2006r. istnieje możliwość zlecenia emisji reklamy w komunikatorze wg cennika obowiązującego do 18.08.2006 (realizacja zlecenia musi nastąpić do 17.11.2006).

Przypomnijmy, że właściciele Gadu-Gadu zdecydowali o wprowadzeniu firmy na przełomie tego i 2007 roku na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. „Spółka planuje emisję wartości 50-100 mln zł. To firma o olbrzymim potencjale, znająca doskonale branżę. Myślę, że będzie to prawdziwy hit sezonu”- powiedział agencji ISB Grzegorz Leszczyński, prezes zarządu Domu Maklerskiego IDM SA., pełniącego rolę oferującego.
Obecnie spółka wraz z domem maklerskim prowadzi prace nad szczegółami oferty. Środki pozyskane z giełdy przeznaczy na rozwój.
„Ogromna popularność Gadu-Gadu sprawiła, że jego nazwa stała się już synonimem komunikatora internetowego” – mówi Krzysztof Szalwa z zarządu Gadu-Gadu. „Chcemy nadal wzmacniać naszą pozycję i rozwijać nowe usługi związane z komunikacją. Pomogą nam w tym środki pozyskane z giełdy” – dodaje Krzysztof Szalwa.

Szczegółów Szalwa nie zdradza.
Z komunikatora Gadu-Gadu miesięcznie korzysta około 5,5 mln osób (w dni powszednie 2,5 mln osób, w weekendy 2 mln).











