ChatGPT to zdecydowanie najpopularniejsza platforma czatbotowa oparta na sztucznej inteligencji. Zaraz po uruchomieniu pod koniec 2022 roku rekordowo szybko zdobywała użytkowników na całym świecie.
Podobnie było w Polsce: już na początku 2023 roku ChatGPT, działający wówczas w domenie swojego serwisu Open AI, pojawił się w czołowej dziesiątce witryn o tematyce technologicznej według badania Mediapanel. W lutym 2023 roku przyciągnął 1,87 mln polskich internautów, każdego średnio na 21 minut i 22 sekundy, a miesiąc później miał 2,34 mln użytkowników oraz 29 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na podobnym pułapie jego odwiedzalność utrzymywała się przez rok. We wrześniu 2023 roku platforma zanotowała 1,52 mln użytkowników oraz 37 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania , zaś rok później – 2,42 mln odwiedzających oraz 41 minut i 16 sekund średniego czasu.
Przez rok dwa razy więcej Polaków na ChacieGPT
Jesienią ub.r. wyniki ChataGPT zaczęły się piąć w górę. W październiku serwis pierwszy raz odwiedziło 3 mln internautów, spędzając przeciętnie powyżej godziny (69 minut i 45 sekund).
Dwa miesiące później użytkowników było już 3,7 mln, w marcu br. – 3,92 mln, a w kwietniu – 4,21 mln. Przeciętny czas korzystania ustabilizował się znacznie powyżej godziny: w kwietniu wyniósł 82 minuty i 22 sekundy.

W maju i czerwcu serwis wyznaczył swoje kolejne rekordy, przyciągając po ok. 4,8 mln internautów, każdego średnio na 97-99 minut. W kolejnych miesiącach liczba użytkowników zmalała do 4,4-4,5 mln, za to przeciętny czas korzystania jeszcze wydłużył – w lipcu sięgnął godziny, 54 minut i 15 sekund.
Skokowy wzrost aplikacji ChataGPT
Na początku 2025 roku ChatGPT zyskał drugi silnik napędzający wyniki w Mediapanelu: badanie zaczęło uwzględniać jego aplikację. W marcu przyciągnęła ona 3,52 mln polskich internautów, każdego średnio na godzinę, 35 minut i 40 sekund.
Aplikacja szybko przegoniła wersję www platformy. W maju miała już 5,15 mln użytkowników, miesiąc później – 5,79 mln, zaś we wrześniu – rekordowe jak dotąd 6,23 mln.

Każdy w ciągu miesiąca spędzał tam średnio od niecałej półtorej do niego ponad dwóch godzin. Najwyższy wynik zanotowano w maju: 2 godziny, 11 minut i 49 sekund, natomiast w we wrześniu była to godzin, 21 minut i 5 sekund.
Co trzeci polski internauta na ChacieGPT
ChatGPT ogółem, jako serwis www i aplikacja, w marcu br. zanotował 6,79 mln polskich użytkowników, 22,86 proc. zasięgu oraz godzinę, 26 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W kwietniu liczba internautów na platformie wzrosła do 7,51 mln, miesiąc później – do 8,82 mln, a w czerwcu sięgnęła 9,33 mln. Miesięcznie każdy spędzał tam średnio od godziny i 50 minut do dwóch godzin i 11 minut.
Natomiast we wrześniu ChatGPT osiągnął kolejny rekord, przyciągając 9,48 mln użytkowników, czyli 31,81 proc. wszystkich internautów w Polsce. Przeciętny czas korzystania wyniósł zaś godzinę i 43 minuty.
Google dominuje, Wikipedia coraz bliżej
Jak wypada ChatGPT na tle konkurencji? Przed boomem na czatboty napędzane przez AI głównym źródłem informacji w internecie były wyszukiwarki i Wikipedia. W tym pierwszym segmencie dominuje Google, które wprowadza kolejne narzędzia oparte na AI: wiosną br. opcję AI Overviews, a w bieżącym tygodniu – Tryb AI.

Z Google’a niezmiennie korzystają prawie wszyscy polscy internauci. We wrześniu br. było to 28,67 mln użytkowników, co dało 96,17 proc. zasięgu. Każdy spędził w Google średnio 6 godzin, 32 minut i 44 sekundy.
Wikipedia przyciągnęła zaś w minionym miesiącu 11,05 mln polskich internautów (37,08 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 10 minut i 55 sekundy.
Z kolei na tle globalnych platform społecznościowych ChatGPT jest już popularniejszy od platformy X (we wrześniu zanotowała u nas 6,97 mln użytkowników oraz godzinę, 42 minuty i 51 sekund średniego czasu korzystania) oraz Pinteresa (6,44 mln odwiedzających).

Wyprzedza też kilka portali horyzontalnych, m.in. TVN24.pl (we wrześniu miał 8,93 mln użytkowników oraz 18 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania) oraz o2.pl (7,41 mln użytkowników, 19 minut i 16 sekund średniego czasu). Ponadto pod względem zasięgu jest coraz bliżej Gazeta.pl, którą we wrześniu odwiedziło 9,73 mln internautów, spędzając przeciętnie po 19 minut 16 sekund.
Prawie pół mln Polaków korzysta z Perplexity
Trudno natomiast zestawiać ChataGPT z podobnymi platformami czatbotowymi, ponieważ w tym obszarze nie ma w Polsce poważnego konkurenta. W wynikach Mediapanelu jest bowiem obecne jeszcze tylko Perplexity, z którego we wrześniu br. skorzystało 441,8 tys. polskich internautów, spędzając tam średnio po 19 minut i 4 sekundy.
W czerwcu br. platforma zanotowała 436,9 tys. użytkowników oraz 56 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, a w maju – 229,4 tys. użytkowników oraz 64 minuty i 9 sekund średniego czasu.











