Rekord ChataGPT w Polsce. Zostawił w tyle kilka dużych portali

Przez ostatni rok ChatGPT osiągnął w Polsce duże wzrosty odwiedzalności, a jego aplikacja mobilna stała się popularniejsza od wersji www. We wrześniu 2025 r. platforma pierwszy raz zbliżyła się do pułapu 9,5 mln użytkowników. Jest już popularniejsza od portali X, TVN24 czy o2.pl, a coraz mniejszy dystans dzieli ją do Wikipedii.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Rekord ChataGPT w Polsce. Zostawił w tyle kilka dużych portali
Fot. Shutterstock

ChatGPT to zdecydowanie najpopularniejsza platforma czatbotowa oparta na sztucznej inteligencji. Zaraz po uruchomieniu pod koniec 2022 roku rekordowo szybko zdobywała użytkowników na całym świecie.

Podobnie było w Polsce: już na początku 2023 roku ChatGPT, działający wówczas w domenie swojego serwisu Open AI, pojawił się w czołowej dziesiątce witryn o tematyce technologicznej według badania Mediapanel. W lutym 2023 roku przyciągnął 1,87 mln polskich internautów, każdego średnio na 21 minut i 22 sekundy, a miesiąc później miał 2,34 mln użytkowników oraz 29 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na podobnym pułapie jego odwiedzalność utrzymywała się przez rok. We wrześniu 2023 roku platforma zanotowała 1,52 mln użytkowników oraz 37 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania , zaś rok później – 2,42 mln odwiedzających oraz 41 minut i 16 sekund średniego czasu.

Przez rok dwa razy więcej Polaków na ChacieGPT

Jesienią ub.r. wyniki ChataGPT zaczęły się piąć w górę. W październiku serwis pierwszy raz odwiedziło 3 mln internautów, spędzając przeciętnie powyżej godziny (69 minut i 45 sekund).

Dwa miesiące później użytkowników było już 3,7 mln, w marcu br. – 3,92 mln, a w kwietniu – 4,21 mln. Przeciętny czas korzystania ustabilizował się znacznie powyżej godziny: w kwietniu wyniósł 82 minuty i 22 sekundy.

W maju i czerwcu serwis wyznaczył swoje kolejne rekordy, przyciągając po ok. 4,8 mln internautów, każdego średnio na 97-99 minut. W kolejnych miesiącach liczba użytkowników zmalała do 4,4-4,5 mln, za to przeciętny czas korzystania jeszcze wydłużył – w lipcu sięgnął godziny, 54 minut i 15 sekund.

Wyniki ChataGPT w Polsce
Wyniki ChataGPT w Polsce © Licencjodawca

Skokowy wzrost aplikacji ChataGPT

Na początku 2025 roku ChatGPT zyskał drugi silnik napędzający wyniki w Mediapanelu: badanie zaczęło uwzględniać jego aplikację. W marcu przyciągnęła ona 3,52 mln polskich internautów, każdego średnio na godzinę, 35 minut i 40 sekund.

Aplikacja szybko przegoniła wersję www platformy. W maju miała już 5,15 mln użytkowników, miesiąc później – 5,79 mln, zaś we wrześniu – rekordowe jak dotąd 6,23 mln.

Każdy w ciągu miesiąca spędzał tam średnio od niecałej półtorej do niego ponad dwóch godzin. Najwyższy wynik zanotowano w maju: 2 godziny, 11 minut i 49 sekund, natomiast w we wrześniu była to godzin, 21 minut i 5 sekund.

Wyniki ChataGPT w Polsce
Wyniki ChataGPT w Polsce © Licencjodawca

Co trzeci polski internauta na ChacieGPT

ChatGPT ogółem, jako serwis www i aplikacja, w marcu br. zanotował 6,79 mln polskich użytkowników, 22,86 proc. zasięgu oraz godzinę, 26 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W kwietniu liczba internautów na platformie wzrosła do 7,51 mln, miesiąc później – do 8,82 mln, a w czerwcu sięgnęła 9,33 mln. Miesięcznie każdy spędzał tam średnio od godziny i 50 minut do dwóch godzin i 11 minut.

Natomiast we wrześniu ChatGPT osiągnął kolejny rekord, przyciągając 9,48 mln użytkowników, czyli 31,81 proc. wszystkich internautów w Polsce. Przeciętny czas korzystania wyniósł zaś godzinę i 43 minuty.

Wyniki ChataGPT w Polsce
Wyniki ChataGPT w Polsce © Licencjodawca

Google dominuje, Wikipedia coraz bliżej

Jak wypada ChatGPT na tle konkurencji? Przed boomem na czatboty napędzane przez AI głównym źródłem informacji w internecie były wyszukiwarki i Wikipedia. W tym pierwszym segmencie dominuje Google, które wprowadza kolejne narzędzia oparte na AI: wiosną br. opcję AI Overviews, a w bieżącym tygodniu – Tryb AI.

Z Google’a niezmiennie korzystają prawie wszyscy polscy internauci. We wrześniu br. było to 28,67 mln użytkowników, co dało 96,17 proc. zasięgu. Każdy spędził w Google średnio 6 godzin, 32 minut i 44 sekundy.

Wikipedia przyciągnęła zaś w minionym miesiącu 11,05 mln polskich internautów (37,08 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 10 minut i 55 sekundy.

Z kolei na tle globalnych platform społecznościowych ChatGPT jest już popularniejszy od platformy X (we wrześniu zanotowała u nas 6,97 mln użytkowników oraz godzinę, 42 minuty i 51 sekund średniego czasu korzystania) oraz Pinteresa (6,44 mln odwiedzających).

Wyprzedza też kilka portali horyzontalnych, m.in. TVN24.pl (we wrześniu miał 8,93 mln użytkowników oraz 18 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania) oraz o2.pl (7,41 mln użytkowników, 19 minut i 16 sekund średniego czasu). Ponadto pod względem zasięgu jest coraz bliżej Gazeta.pl, którą we wrześniu odwiedziło 9,73 mln internautów, spędzając przeciętnie po 19 minut 16 sekund.

Prawie pół mln Polaków korzysta z Perplexity

Trudno natomiast zestawiać ChataGPT z podobnymi platformami czatbotowymi, ponieważ w tym obszarze nie ma w Polsce poważnego konkurenta. W wynikach Mediapanelu jest bowiem obecne jeszcze tylko Perplexity, z którego we wrześniu br. skorzystało 441,8 tys. polskich internautów, spędzając tam średnio po 19 minut i 4 sekundy.

W czerwcu br. platforma zanotowała 436,9 tys. użytkowników oraz 56 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, a w maju – 229,4 tys. użytkowników oraz 64 minuty i 9 sekund średniego czasu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online