Rekordowa oglądalność „Jednego z dziesięciu” w Jedynce. TVP2 w tym pasmie straciła 1,5 mln widzów

Pokazany w zeszły poniedziałek w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledziło średnio 2,89 mln widzów, co jest o milion wyższym wynikiem niż w TVP2. Z kolei średnia oglądalność Dwójki w byłym paśmie nadawania programu spadła o około 1,5 mln osób do 480 tys. oglądających, bo taką widownię zanotowała pokazana wówczas „Rodzinka.pl” - wynika z danych telemetrycznych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości”, a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później czyli w poniedziałek (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszego odcinka „Jednego z dziesięciu” pokazanego na antenie Jedynki wyniosła 2,89 mln osób, co przełożyło się na 19,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 9,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że jest to najwyższe audytorium tego teleturnieju od 26 lutego 2009 roku.

Dla porównania, w ostatnim czasie w Dwójce audycję Tadeusza Sznuka oglądało średnio niemal 2 mln widzów. Oznacza to, że pierwszy odcinek teleturnieju pokazywanego w Jedynce śledziło o około 1 mln osób więcej. Program również wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie.

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało jednak gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on około 1,5 mln osób. Pokazany w zeszły poniedziałek pierwszy powtórkowy odcinek „Rodzinki.pl” śledziło 480 tys. widzów, co dało stacji 3,2 proc. udziału w 4+ i 4,1 proc. w 16-49. (w czasie jego emisji TVP wyraźnie informowała widzów o emisji „Jednego z dziesięciu” w Jedynce).

„Koronę królów” pokazaną w TVP1 tuż przed emisją teleturnieju śledziło 2,61 mln osób, co dało stacji 18,7 proc. udziału w 4+ i 11 proc. w 16-49. Z kolei następną pozycję programową po wyemitowaniu audycji Sznuka, czyli dziennik „Wiadomości” na tej antenie miał 2,55 mln oglądających (odpowiednio 16,2 proc. i 9,43 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/korona-krolow-hit-tvp1-wyniki-ogladalnosci ##

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"