Rekordowe wyniki Visa

Igrzyska Olimpijskie w Atenach rekordowe dla organizacji Visa

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Podczas tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Atenach organizacja Visa International pobiła wszystkie swoje rekordy z poprzednich olimpiad, w tym także z ostatnich letnich Igrzysk Olimpijskich w Sydney w 2000 r. W ciągu 17 dni Igrzysk w Atenach wartość zakupów dokonanych przy pomocy kart Visa na terenie Igrzysk osiągnęła poziom 10 mln euro (12 mln USD). Średnia wartość transakcji wyniosła w czasie Igrzysk w Atenach 86,25 euro (103,50 USD), co oznacza wzrost w porównaniu z Igrzyskami w Sydney o 44%. Trzy czwarte transakcji dokonano z użyciem kart wydanych poza Grecją, a udział transakcji dokonanych przy użyciu kart mikroprocesorowych działających w oparciu o międzynarodowy standard EMV wyniósł 11%.

W 17 zainstalowanych na terenie Igrzysk bankomatach dokonano 50 tys. operacji poboru gotówki na ogólną kwotę 5,4 mln euro, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu z Olimpiadą w Sydney. Wielką popularność zdobył przenośny bankomat Visa objeżdżający najważniejsze miejsca na terenie Igrzysk, z którego skorzystało 1 530 użytkowników kart Visa.

Według prezesa Visa Europe, Hansa van der Velde, sponsorowanie przez Visa Igrzysk w Atenach przyniosło znakomite rezultaty. "Przez 17 dni Ateny i cała Grecja znalazły się w centrum zainteresowania całego świata - i nie sprawiły zawodu. Olimpiada okazała się wielkim sukcesem nie tylko całego społeczeństwa greckiego, lecz także organizacji Visa, jej instytucji członkowskich i organizacji handlowo-usługowych. Podobnie jak olimpijczycy, organizacja Visa stale dąży do perfekcji. Nie boimy się nowatorskich wyzwań związanych ze sponsorowaniem zmagań olimpijskich i z zapewnieniem naszym instytucjom członkowskim pełnych korzyści płynących z tego faktu. W efekcie sukces Igrzysk w Atenach przełożył się na większą wartość obrotów z użyciem naszych kart i większą świadomość marki Visa na całym świecie" - powiedział Hans van der Velde.

Rezultatem umowy partnerskiej pomiędzy organizacją Visa, posiadającą status wyłącznej karty płatniczej i oficjalnego systemu płatniczego Igrzysk a bankiem Alpha, głównym greckim sponsorem bankowym Igrzysk, był wzrost obsłużonych przez ten bank płatności z udziałem kart Visa w Grecji w sierpniu 2004 r. o 55% w porównaniu z sierpniem 2003 r. Visa wydała także 5 tys. przedpłaconych kart Visa Money, które zostały przekazane uczestnikom i gościom Igrzysk; dalsze 5 tys. takich kart zostało wydanych klientom przez bank Alpha.

Igrzyska w Atenach stanowiły okazję do wzmocnienia wizerunku marki Visa. Na samym tylko kontynencie europejskim miało miejsce 17 ogólnokrajowych kampanii promocyjnych, obok własnych akcji związanych z Olimpiadą przeprowadzonych przez 70 banków członkowskich. Kampanie marketingowe wykorzystujące wątki olimpijskie miały miejsce w 56 krajach świata we wszystkich regionach Visa.

W związku z tym, że Visa jest jednym z głównych sponsorów olimpijskich ponad 30 polskich banków-wydawców kart Visa w Polsce przeprowadziło wspólnie z Visa International promocje olimpijskie, a niektóre duże banki również promocje indywidualne. W sumie trzydzieści kilka osób z Polski - laureatów olimpijskich promocji obejrzało na żywo zmagania sportowców w Atenach.

W Atenach gościły również dzieci - finaliści z 17 krajów ogólnoświatowego konkursu plastycznego "Olimpiada wyobraźni z Visa". Książę Monako Albert oraz członek MKOl, Gerhard Heiberg udekorowali dzieci, "pierwszymi medalami Igrzysk". Polskę reprezentowała 12-letnia Dominika Walczak z Łodzi, której praca "Kosmiczna sztafeta". zwyciężyła w konkursie krajowym wśród ponad  6 tys. prac nadesłanych w tegorocznej edycji konkursu. Zwycięzcy konkursów krajowych uczestniczyli w światowym finale w Atenach. Na całym świecie we wszystkich fazach konkursu przed Atenami udział wzięło niemal milion dzieci.

Organizacja Visa przedłużyła umowę o sponsorowaniu ruchu olimpijskiego na okres następnych ośmiu lat, tj. do XXX Olimpiady w 2012 r. Oprócz współfinansowania organizacji samych Igrzysk Olimpijskich od 1986 r. Visa przeznaczyła dotąd na całym świecie ponad 100 mln USD na rzecz narodowych komitetów olimpijskich. W ciągu następnych 8 lat po Igrzyskach w Atenach Visa przekaże kwotę ok. 40 mln USD.

Visa jest także światowym sponsorem zakończonych 28 września br. XII Letnich Igrzysk Paraolimpijskich Ateny 2004, podczas których polscy zawodnicy zdobyli 54 medale, w tym 10 złotych. 

Visa to jeden z wiodących systemów płatniczych na świecie. Kartami Visa wydanymi przez 21 tys. instytucji członkowskich Visa International zawiera się rocznie transakcje o łącznej wartości ok. 3 bln dolarów. Organizacja odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowych produktów i technologii płatniczych, z których korzysta 21 tys. członkowskich instytucji finansowych oraz ich klienci. Visa jest liderem w dziedzinie płatności za pomocą internetu oraz pionierem handlu uniwersalnego (u-commerce, z ang. universal commerce), czyli możliwości realizowania transakcji handlowych z każdego miejsca, o każdej porze i przy pomocy urządzenia dowolnego typu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online