W porównaniu z 2009 rokiem liderująca w zestawieniu telewizja informacyjna TVN 24 zanotowała w listopadzie wzrost udziału w rynku o 50 proc. do poziomu 4,02 proc. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat News, który zanotował wzrost o 164 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 zajął Disney Channel, który pozostaje liderem kanałów dla dzieci. Jego udział wyniósł 0,83 proc. przy spadku o 13,5 proc.
Na czwartym miejscu znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy z udziałem 0,64 proc. (0,63 proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Drugie miejsce należało do kanału Comedy Central, a pierwszą trójkę uzupełnił kanał Kino Polska z wynikiem 0,36 proc.
Najchętniej oglądanym kanałem muzycznym była Viva Polska (spadek z 0,54 proc. do 0,43 proc.).

Liderem w segmencie kanałów sportowych był Polsat Sport, który miał 0,55 proc. udziału w rynku (0,46 proc. przed rokiem) - za nim w zestawieniu znalazł Eurosport (0,40 proc.) i Polsat Sport Extra.
Na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery, który z udziałem wynoszącym 0,52 proc. Wyprzedził stację Discovery World (0,38 proc. udziału) oraz Discovery Science (0,37 proc. udziału).
Liderem na rynku kanałów lifestylowych był TVN Turbo przed TVN Style (odpowiednio 0,40 proc. i 0,36 proc. udziału w rynku).
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była telewizja TVN 24, której udział wyniósł tutaj 5,57 proc. (wzrost o 40 proc.).
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN 24.

W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem pozostaje TVN 24 przed kanałem dla dzieci Mini Mini.











