Rekordowy przychód Apple - sprzedano 8 mln iPhonów i 3 mln iPadów

Firma Apple zaprezentowała wyniki finansowe za swój III kwartał fiskalny.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma z Cupertino w zakończonym 26 czerwca kwartale zanotowała przychód w rekordowej dla siebie wysokości 15,7 miliarda dolarów. To o 61 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie (9,73 mld USD).

Tymczasem zysk netto zwiększył się w tym samym okresie z 1,83 do 3,25 miliarda dolarów.

Tak dobre wyniki kalifornijskiej firmie udało się uzyskać przede wszystkim dzięki świetnej sprzedaży komputerów Mac i iPhone'ów, a także udanej premierze iPada.

Apple sprzedało rekordową dla jednego kwartału liczbę 3,47 miliona Maców, czyli o 33 proc. większą niż rok wcześniej. O 61 proc. zwiększyła się także sprzedaż iPhone'ów, do 8,4 miliona sztuk. Za to o 8 proc., do 9,41 miliona, zmalała sprzedaż odtwarzaczy iPod.

W minionym kwartale producent wprowadził na rynek tablety iPad, których sprzedaż sięgnęła 3,27 miliona sztuk.

"To był fenomenalny kwartał, który w każdym segmencie przekroczył nasze oczekiwania. Telefon iPhone 4 miał najbardziej udaną premierę w historii naszej firmy. Wspaniały start miał iPad, komputery Mac kupuje więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej, a na ten rok mamy przygotowanych jeszcze wiele więcej nadzwyczajnych produktów" - stwierdził Steve Jobs, dyrektor wykonawczy Apple.

Apple zakłada, że w trwającym obecnie kwartale zanotuje przychód w wysokości około 18 miliardów dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech