W tegorocznej edycji projektu marka Renault uzyskała 826 punktów na 1000 możliwych.

Marki podzielone zostały na trzy grupy pod względem spełnienia standardów jakości obsługi klientów: • Grupa zielona (wynik powyżej 700 punktów) to wysoki standard obsługi klienta. Marki w tej grupie oprócz Renault to Citroen, Peugeot, Ford i Toyota. • Grupa żółta (od 600 do 700 punktów) - serwisy tych marek oferują średni w ramach badanej grupy marek standard obsługi. Marki w tej grupie to: VW, Hyundai, Skoda i Nissan. • Grupa czerwona (poniżej 600 punktów) to marki, w których serwisach oceniane procedury i standardy stosowane są w najniższym stopniu wśród badanych marek. W tej grupie znalazły się marki takie jak: Fiat, Opel, Kia i Chevrolet.
- Warte podkreślenia jest, że wszystkie badane marki uzyskały wynik powyżej 500 punktów. Oznacza to, że podstawowe standardy są zachowane we wszystkich serwisach, a różnice wynikające z punktacji związane są głównie z procedurami mającymi istotny wpływ na poziom satysfakcji i lojalności klientów, co potwierdzili sami klienci badanych marek w dyskusjach grupowych, które stanowiły jeden z elementów projektu - powiedział Michał Roszkowski z TNS Polska.

Ranking TNS Garage Quality Check 2012 powstał na podstawie badania przeprowadzonego w okresie sierpień - wrzesień 2012 roku. Zrealizowano 130 audytów w serwisach 13 najpopularniejszych marek, po 10 audytów dla każdej z marek. Serwisy zostały wybrane losowo z baz serwisów każdej marki, oddzielnie dla każdej z nich. W badaniu ocenie poddane następujące obszary: umówienie telefoniczne na wizytę, umówienie elektroniczne na wizytę, proces przyjęcia samochodu do serwisu, okres oczekiwania i warunki oczekiwania na zakończenie prac, proces wydanie i odbiór pojazdu oraz kontakt z klientem po wizycie i otoczenie serwisu.











