Udział TVP1 w sierpniu br. w rynku wyniósł 6,76 proc. — wynika z danych Nielsen Audience Measurement, obejmujących także oglądalność poza domem. Rok wcześniej stacja miała lepszy wynik – 7,76 proc. Mimo spadku udziału udało jej się utrzymać pozycję lidera oglądalności (była nim też rok temu).
Na drugim miejscu w zeszłym miesiącu znalazła się Republika, która w lipcu br. była pierwsza. Jednak w porównaniu z sierpniem ub.r. stacja zanotowała awans z szóstego na drugie miejsce, a jej udział poszedł w górę aż o 76 proc.

Wzrostowi widowni stacji Tomasza Sakiewicza sprzyja gorąca sytuacja polityczna. W sierpniu tego roku stacja obszernie relacjonowała zaprzysiężenie i początek kadencji Karola Nawrockiego.
Polsat nadal przed TVN
Trzecie miejsce utrzymał Polsat — jego wynik poszedł w górę z 6,10 proc. do 6,36 proc. Dalej uplasował się TVN, notujący spadek udziału o 6,4 proc. do 5,29 proc.
Piąte miejsce należało do kanału informacyjnego TVN24 (w dół o 8,8 proc.), oczko niżej znalazła się TVP2.
Warto podkreślić, że dla głównych anten wakacje to sezon powtórkowy. Nowości programowe rozpoczęły się z początkiem września br.

Kto liderem w grupie 16-59?
W grupie widzów od 16 do 59 lat w sierpniu br. liderem był Polsat z wynikiem 6,99 proc., po wzroście o 9,56 proc. Na drugim miejscu znalazł się TVN, którego udział spadł z 6,82 proc. do 6,36 proc. Podium zamyka TVP1 z wynikiem 5,99 proc. Dalej znalazły się TV Puls i TVN7.
TVN liderem w grupie 20-54
Dodajmy jeszcze, że z kolei w grupie komercyjnej 20-54 TVN miał 7,24 proc. udziału, a Polsat - 7,23 proc.











