Producent Reserved i Sinsay przebił miliard zysku. Wyhamował wzrost w e-commerce

W zeszłym roku finansowym koncern odzieżowy LPP przy 15,93 mld zł wpływów osiągnął swój rekordowy zysk netto - 1,09 mld zł. W ostatnim kwartale zmalała sprzedaż internetowa, a w Polsce liczba sklepów stacjonarnych przekroczyła tysiąc. Zdecydowanie najszybciej rosnącą markami są Mohito i Sinsay.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:

Grupa LPP w minionym kwartale finansowym, czyli od listopada ub.r. do stycznia, zwiększyła przychody sprzedażowe rok do roku o 23,1 proc. do 4,185 mld zł. To minimalnie więcej od średniej prognoz zebranych przez PAP - 4,178 mld zł.

Zysk operacyjny wyniósł 435,5 mln zł, a zysk EBITDA - 755,2 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 314,2 mln zł zysku operacyjnego i 610,2 mln zł EBITDA.

Sinsay przed Reserved

Sprzedaż marki Sinsay poszła w górę rok do roku o 28,8 proc. do 1,53 mld zł. - Dzięki intensywnym otwarciom nowych sklepów stacjonarnych oraz wejściu na nowe rynki z e-sklepami - wyliczono w sprawozdaniu firmy.

Sinsay wyprzedziło pod tym przychodów Reserved, które zanotowało wzrost o 15 proc. do 1,5 mld zł. Największą dynamikę procentową osiągnęło Mohito - 33,9 proc. do 362,1 mln zł („dzięki dopasowaniu kolekcji do gustów klientek; wysokie dynamiki sprzedaży omnichannelowej - Słowenia, Serbia i Bułgaria oraz sklepu internetowego – Niemcy, Czechy i Węgry”.

grafika

LPP ma ponad tysiąc sklepów w Polsce

Na koniec stycznia br. do grupy LPP należało 1 962 sklepów stacjonarnych, o 282 mniej niż przed rokiem, bo firma wiosną ub.r. wycofała się z Rosji, sprzedając tamtejszą sieć.

W Polsce liczba jej placówek przekroczyła tysiąc, rosnąc przez rok o 66 do 1 018. Dużo mocniej zwiększyła się na rynkach zagranicznych - o 205 do 856. Natomiast sieć stacjonarna Sinsay urosła o prawie połowę - z 501 do 737 sklepów.

grafika

70 proc. e-zakupów w aplikacji mobilnej

Kwartalne wpływy z e-commerce nieznacznie zmalały - z 1,16 do 1,15 mld zł, co według LPP wynika z „powrotu klientów do sklepów stacjonarnych i znaczącej redukcji wydatków na performance marketing, ze względu na sporą część kolekcji marek dedykowaną tylko do tego kanału”.

Przy czym w Polsce sprzedaż internetowa wzrosła o 14,1 proc. do 516,2 mln zł, a jej udział w łącznych wpływach - z 28,4 do 29,1 proc. Natomiast za granicą przychody zmalały z 709,3 do 630,4 mln zł, a ich udział - z 34,2 do 27,4 proc. W zeszłym kwartale na aplikacje mobilne przypadało już 86 proc. odwiedzin i 70 proc. (w Polsce 45 proc.) sprzedaży e-commerce.

Za to sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła z 2,28 do 2,98 mld zł (w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej - o 12,2 proc. do 595 zł). Była jednak niższa niż w poprzednich dwóch kwartałach, gdy przekraczała 3 mld zł.

grafika

W całym minionym roku sprzedaż porównywalna w sklepach stacjonarnych wzrosła o 17 proc., a sprzedaż internetowa - o 19,3 proc.

grafika

Ponad 100 nowych sklepów Sinsay

W czwartym kwartale wydatki inwestycyjne wyniosły 317,3 mln zł tj. 22,9 proc. rdr więcej na działalności kontynuowanej. Nakłady na sklepy wyniosły 228,9 mln zł, a na infrastrukturę i IT 88,4 mln zł.

Na 2023/24 LPP planuje intensywny rozwój sieci w 2023/24 w Europie Południowej - ok. 150 nowych sklepów (ponad 100 marki Sinsay) w regionie SEE: Rumunia (+50), Chorwacja (+20), Bułgaria (+20), Serbia (+20), pozostałe kraje (+40); ekspansję sklepów stacjonarnych Sinsay i Reserved we Włoszech (+20) oraz sklepów Sinsay w Grecji (+8), a także otwarcie sklepu internetowego w Bośni i Hercegowinie.

Celem LPP na 2023/24 jest wzrost rentowności - marża brutto na sprzedaży na poziomie 51-53 proc., a marża EBIT ponad 10 proc. Nakłady inwestycyjne są planowane na 1,1 mld zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online