Celem kampanii jest poinformowanie społeczeństwa o nowym mechanizmie recyklingu opakowań po napojach, który będzie obowiązywać od 1 października br., a także promowanie zwiększenia poziomu recyklingu i zmniejszenia zaśmiecenia środowiska.
W reklamach pojawiają się informacje o zasadach funkcjonowania systemu oraz zachęty do odpowiedzialnych zachowań proekologicznych.
Podawane są w nich szczegółowe informacje o rodzaju opakowań objętych systemem: butelki plastikowe (do 3 l), puszki metalowe (do 1 l) oraz szklane butelki wielokrotnego użytku (do 1,5 l). Resort tłumaczy w nich również, jak zwracać puste opakowania w punktach zbiórki (przede wszystkim w dużych sklepach).
Działania prowadzone są w internecie (m.in. mediach społecznościowych), wybranych stacjach tv oraz w kinach.
Główną część kampanii, której budżet wynosi ok. 10 mln zł, zaplanowano na okres od października do grudnia br.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak będzie działać system kaucyjny?
System kaucyjny zacznie działać od 1 października br., a od 1 stycznia 2026 roku obejmie też szklane butelki wielokrotnego użytku.
W jego ramach będzie pobierana kaucja za napoje w objętych systemem opakowaniach. Kaucja zostanie doliczona do ceny napojów dopiero przy kasie. Wszystkie sklepy, niezależnie od ich powierzchni, jeżeli oferują napoje w opakowaniach objętych systemem, będą pobierały kaucję.

Opakowania objęte systemem będą odpowiednio oznakowane, logotypem systemu kaucyjnego. Kaucję będzie można odebrać przy zwrocie opakowania, w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności okazywania paragonu.
Obowiązek zbierania opakowań objętych systemem nałożony jest na sklepy powyżej 200 metrów kwadratowych, a małe sklepy poniżej 200 metrów kwadratowych mogą dobrowolnie przystępować do systemu.











