Reuters też będzie przygotowywał krótsze depesze

Reuters jest kolejną agencją informacyjną, która odtąd będzie preferowała krótszy i bardzie zwięzły sposób przekazywania informacji.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

We wiadomości przesłanej do swoich pracowników szefostwo agencji Reuters wskazało na konieczność pisania znacznie krótszych i bardziej zwięzłych informacji niż dotychczas. Odtąd dziennikarze w USA mają przygotowywać głównie materiały krótsze niż 500 słów. Jedynie teksty autorskie oraz materiały uzyskane na wyłączność będą mogły tę granicę przekroczyć. Aby otrzymać zgodę na taki artykuł, dziennikarze będą musieli przekonać do tego swoich redaktorów oraz szefów działów.

Jako argument wskazano potrzebę przygotowywania większej liczby informacji. Dotychczasowe gabaryty materiałów zmniejszały tempo publikacji nowych depesz. Co więcej, zarząd agencji uważa, że w bardziej zwięzłej formie będą one i tak znacząco wyróżniały się na tle innych artykułów na dany temat. Krótsze publikacje miałyby natomiast być atrakcyjniejsze dla czytelników.

W ten sposób Reuters odpowiada na zmiany, jakie u siebie wprowadził jej największy konkurent - Associated Press. Redaktor zarządzający agencją, Brian Carovillano kilka dni temu przesłał do pracowników podobną wiadomość wyznaczając bardzo zbliżone limity (przeczytaj o tym więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele