Ringier Axel Springer Polska dalej bez dywidendy z serwisów ogłoszeniowych

Zysk netto z minionych dwóch lat spółki MZN Property, której większościowym akcjonariuszem od wiosny 2020 roku jest Ringier Axel Springer Polska, przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat. Jej główna spółka zależna - Grupa Morizon-Gratka zanotowała w ub.r. wzrost przychodów o 12,5 proc. do 47,53 mln zł i spadek zysku netto z 5,3 do 4,99 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy krajowe Grupy Morizon-Gratka zwiększyły się rok do roku z 41,36 do 46,4 mln zł, a te z zagranicy - z 879,5 tys. do 1,13 mln zł. Wszystkie zostały wypracowane z działalności należących do spółki serwisów z ogłoszeniami kupna i najmu nieruchomości (m.in. Morizon.pl, Domy.pl, Oferty.net, nPortal.pl, Komercyjne.pl i Noweinwestycje.pl), a także Gratka.pl publikującej ogłoszenia z wielu branż. W sprawozdaniu określono to jako wpływy „w zakresie wyszukiwania, finansowania i dokonywania transakcji na rynku nieruchomości”. Jesienią ub.r. spółka uruchomiła kolejną witrynę - Noweinwestycje.pl.

Firma w obecnej postaci działa od wiosny 2020 roku, gdy Ringier Axel Springer Media przejął Gratkę od Polska Press i większościowy pakiet akcji notowanego wtedy na giełdzie MZN Property, właściciela Grupy Morizon. Na początku ub.r. walory MZN Property przeniesiono do Ringier Axel Springer Polska.

Działalność operacyjna Grupy Morizon-Gratka w ub.r. kosztowała 40,91 mln zł, o 16,2 proc. więcej niż przed rokiem (35,21 mln zł). Wydatki na usługi obce poszły w górę z 18,14 do 20,46 mln zł, na wynagrodzenia - z 6,29 do 6,89 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,29 do 1,45 mln zł. Średniorocznie zatrudnienie w spółce zwiększyło się o 7,72 etatów do 68,72.

Z kolei nakłady na amortyzację poszły w górę z 1,68 do 2,96 mln zł, a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 7,49 do 8,8 mln zł. Minimalnie zwiększyły się nakłady spółki na prace rozwojowe (z 2,46 do 2,47 mln zł) i na rzeczowe aktywa trwałe (z 566 do 591,4 tys. zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/monika-remiszewska-zarzad-ringier-axel-springer-polska,7169509733914241a ##

Na poziomie operacyjnym zysk zmalał z 6,82 do 6,36 mln zł, a na poziomie netto - z 5,3 do 4,99 mln zł. Bezpośrednio 100 proc. udziałów Grupy Morizon-Gratka ma MZN Property. Nie trafiła do niego żadna część zeszłorocznego zysku netto, w całości przeznaczonego na kapitał zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Grupa Morizon-Gratka to jedna z kilku spółek zależnych MZN Property. Wśród pozostałych największą jest firma zarządzająca porównywarką kredytów hipotecznych Lendi, której przychody w ub.r. zwiększyły się ze 117,26 do 138,37 mln zł i spadek zysku netto z 1,88 do 1,86 mln zł.

MZN Property nie sporządza sprawdzań finansowych dla całej swojej grupy kapitałowej. Natomiast w ujęciu jednostkowym w ub.r. jej wpływy sprzedażowe zmalały z 2,83 do 2,78 mln zł, koszty operacyjne - z 2,54 do 2,46 mln zł, przychody finansowe - z 213 do 156 tys. zł, a koszty finansowe poszły w górę z 56 do 160 tys. zł.

W konsekwencji zysk netto zmniejszył się z  426 do 341 tys. zł. Zeszłoroczny zysk, tak samo jak ten z 2021 roku, w całości przeznaczono pokrycie wcześniejszych strat.

Na koniec ub.r. kapitał własny MZN Property wynosił 109,01 mln zł (wobec 108,67 mln zł), z czego 103,28 mln zł zgromadzono w kapitale zapasowym. Do Ringier Axel Springer Polska należy 90 proc. akcji spółki, a wśród pozostałych inwestorów jest jej prezes Jarosław Święcicki, który ma 4,52 proc. walorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy film Smarzowskiego rządzi w kinach. Już ponad milion widzów

Nowy film Smarzowskiego rządzi w kinach. Już ponad milion widzów

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa