Wpływy nadawcy RMF FM zmalały o 17 proc., a zysk o 8,3 mln zł

W ub.r. spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadawca RMF FM, zanotowała spadek przychodów o 16,9 proc. do 81,7 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 22,28 do 13,97 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wszystkie wpływy nadawcy RMF FM pochodzą ze sprzedaży usług w kraju. W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka nie podała, ile wyniosły przychody z reklam, a ile te z innych usług.

Zdecydowana większość wpływów firmy pochodzi od spółki Grupa RMF działającej jako broker reklamowy. Przychody od tej spółki zmalały rok do roku z 88,16 do 70,44 mln zł. Wpływy od nadającej RMF Maxxx spółki Multimedia spadły z 2,02 do 1,42 mln zł, a od nadającej RMF Classic spółki Opera - z 558,5 do 464,8 tys. zł.

grafika

Przy czym z powodu ograniczenia mobilności po wybuchu epidemii średni dobowy zasięg radia zmalał o 968 tys. osób do 20,69 mln. W przypadku RMF FM nastąpił spadek o 250 tys. słuchaczy do 8,85 mln.

- Największe straty audytorium zostały odnotowane w falach: luty - kwiecień oraz marzec - maj 2020. W kolejnych miesiącach, w związku z luzowaniem obostrzeń, wskaźniki uległy poprawie. Pandemia COVID-19 spowodowała zmiany w zwyczajach konsumpcyjnych słuchaczy - opisano w sprawozdaniu nadawcy RMF FM. - W czasie lockdownu obejmującego głównie miesiące II kwartału, średni czas słuchania wzrósł wyraźnie w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r., głównie dzięki zwiększonej częstotliwości serwisów informacyjnych oraz odpowiednio skonstruowanym treściom i inicjatywom realizowanym na antenach rozgłośni. W fali marzec - maj 2020, średni czas słuchania RMF FM wzrósł do rekordowego poziomu 190 min. dziennie (20 minut więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.) - zaznaczono.

RMF FM zatrudnia ponad 100 osób

Koszty operacyjne nadawcy RMF FM wyniosły w ub.r. 73,88 mln zł, po spadku rok do roku o 2 proc. Wydatki na usług obce zwiększyły się z 30,1 do 30,51 mln zł, na wynagrodzenia - z 10,6 do 11,02 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 2,06 do 1,64 mln zł.

W ub.r. w firmie było zatrudnionych na etacie średnio 109 osób, o sześć więcej nią w 2019 roku.

- W związku z pandemią Covid, poniesione zostały dodatkowe wydatki związane przede wszystkim z zakupem sprzętu niezbędnego do funkcjonowania infrastruktury technicznej i realizacji pracy zdalnej - w celu zabezpieczenia nieprzerwanego funkcjonowania emisji programu. Zakupione zostały także materiały higieniczne, środki dezynfekcji oraz ochrony osobistej - zaznaczyła spółka w sprawozdaniu.

Za to nakłady na zużycie materiałów i energii spadły z 1,06 mln zł do 706,3 tys. zł, na podatki i opłaty - z 7,89 do 6,75 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 856,9 do 518,6 tys. zł.

W konsekwencji zysk sprzedażowy firmy poszedł w dół z 22,99 do 7,82 mln zł.

5,6 mln zł z rozwiązania rezerw

Pozostałe wyniki rentowności nadawcy RMF FM poprawił przede wszystkim wzrost pozostałych przychodów operacyjnych z 798,5 tys. zł do 6,39 mln zł. Złożyło się na to przede wszystkim 5,64 mln zł wpływów z rozwiązania rezerw.

Spółka w połowie ub.r. pozyskała 203 tys. zł z budżetu województwa małopolskiego w ramach pomocy de minimis dotyczącej odnowy zabytków w Krakowie. Nie skorzystała natomiast z żadnego wsparcia państwowego w związku z epidemią.

Pozostałe koszty operacyjne zmalały z 1,58 mln zł do 496,6 tys. zł, zmniejszyły się też wydatki i koszty finansowe.

Cały zysk na dywidendę

Zysk operacyjny firmy poszedł w dół z 22,21 do 13,72 mln zł, a zysk netto - z 22,28 do 13,97 mln zł. W ub.r. spółka miała 232 tys. zł ujemnych kosztów podatku dochodowego.

Wspólnicy firmy (99,9977 proc. udziałów ma Grupa RMF, a pozostałe - spółka RMF) zdecydowali, że jej cały zeszłoroczny zysk netto został im wypłacony do 10 czerwca jako dywidenda. Grupa RMF dostała 13,97 mln zł, a RMF - 321 zł.

RMF FM prognozuje „powolną poprawę gospodarczą”

Przy ustalaniu budżetu na br., nadawca RMF FM złożył powolną poprawę sytuacji gospodarczej, także w sektorze reklamowym.

- Tym samym, budżet kosztowy, stanowiący podstawę obliczenia wynagrodzenia rocznego, skonstruowany został w oparciu o funkcjonowanie programu radiowego z pełną ramówką i wypełnieniem programowym bez jakichkolwiek cięć kosztowych. Wartość rocznego wynagrodzenia jest zbliżona do wartości wynagrodzenia skalkulowanego na 2020 r., przed wystąpieniem pandemii - opisano w sprawozdaniu.

Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. na reklamę radiową wydano 162,2 mln zł, po wzroście rok do roku o 0,5 proc. O ile w styczniu wydatki zmalały rok do roku o 8,9 mln zł (16,3 proc.), o tyle w lutym i marcu poszły w górę o prawie 10 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą