RMF FM najbardziej opiniotwórczy w styczniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl

Liderem styczniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce została stacja RMF FM, która awansowała o dwa miejsca względem grudnia - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najczęściej cytowanych mediów internetowych kolejny miesiąc znalazły się Wirtualnemedia.pl.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z najnowszego raportu IMM "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", ranking główny za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM, cytowana niemalże 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-najbardziej-opiniotworcza-grudzien-wirtualnemedia-pl,7170054201079937a ##

Do TOP 15 ze wzrostami aż o 70 i 56 miejsc awansowały kolejno miesięcznik "Perspektywy" i tygodnik "Sieci".

grafika

Onet liderem portali internetowych, wysoko Wirtualnemedia.pl

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. Portal informował wówczas m.in. o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka Interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. Miejsce piąte z liczbą 618 cytowań zajął portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem prasowym

Z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje "Rzeczpospolita". Zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik "Sieci", a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka "Gazeta Wyborcza".

"Perspektywy", z awansem aż o 27 miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach, zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. Miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały.

grafika

"Sieci" z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. "Gazeta Polska" jest na drugim miejscu z wynikiem 60 cytowań więcej (266) niż w zeszłym miesiącu. Podium zamyka magazyn "Viva" z liczbą 205 powołań w innych mediach. W zestawieniu znalazły się również tygodniki "Do Rzeczy" (195) i "Wprost" (166).

grafika

Styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników otwierają "Perspektywy", po awansie o trzy oczka. Na drugim miejscu uplasował się "Forbes" z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn "Twój Styl". "Press" z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu pojawia się "Zwierciadło", z wynikiem 24 cytowań.

grafika

TVN24 liderem wśród stacji telewizyjnych

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24, z wynikiem 2 tys. cytowań. Drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje Polsat News (1,3 tys.), a po awansie o jedno miejsce podium zamyka TVP Info (1 tys.). Wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja TV Republika (307 wzmianek), a także TVP2, uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu TOP 10.

grafika

RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24 niezmiennie na podium stacji radiowych

Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce utrzymuje stacja RMF FM. Wg wyliczeń IMM, każdy Polak powyżej 15. roku życia mógł spotkać się ponad 5 razy z informacjami RMF FM, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy.

Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do Radia Zet, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 815 cytowań. Wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowały Radio Maryja i Radio Wrocław.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

TOP 5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje "Rzeczpospolitej", "Dziennika Gazety Prawnej", "Pulsu Biznesu", "Forbesa" i "Parkietu".

Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zanotował Money.pl, z wynikiem 363 powołań. Na podium znalazły się również Business Insider Polska i Bankier.

 

grafika

"Dziennik Wschodni" i "Głos Wielkopolski" liderami w zestawieniu mediów regionalnych

Ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych znalazły się "Dziennik Wschodni" i "Głos Wielkopolski", z wynikiem 104 wzmianek. Ranking zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań "Dziennik Zachodni".

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów