Najnowsza fala badań SMG/KRC (sierpień - październik 2005) potwierdza niezmienną pozycję RMF FM jako lidera na polskim rynku radiowym. W przypadku wszystkich najważniejszych wskaźników słuchalności stacja dystansuje pozostałe rozgłośnie radiowe.
Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatniej fali badania 22,4% (w tym samym okresie ub.r. - 22,8 proc.).
Zasięg dzienny RMF FM wynosi 27%, co oznacza, że każdego dnia słucha tej stacji ponad 8 milionów słuchaczy w całej Polsce, o ponad 1,5 miliona więcej niż kolejnej stacji.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet 17,5 proc. udziałem w rynku (20,7 proc. rok wcześniej), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,5 proc. (15,6 proc.), a na czwartym "Trójka" - 5,9 proc. (5,5 proc.).
Słuchalność stacji radiowych Zasięg dziennyUdział w rynkuStacje ogólnopolskieRadio RMF FM26,9%22,4%Radio Zet21,9%17,5%Jedynka - Program 1 Polskiego Radia15,5%14,5%Trójka - Program 3 Polskiego Radia6,8%5,9%Radio Maryja3,5%2,1%Dwójka - Program 2 Polskiego Radia1,2%0,7%Bis Polskie Radio0,9%0,6%Stacje ponadregionalneRadio Wawa1,3%1,0%Radiostacja1,4%0,8%Radio TOK FM0,8%0,6%Grupy radioweGrupa TIME [34]10,3%8,5%Audytorium 17 [17]7,8%5,4%Grupa AGORA [27]5,5%4,4%Grupa AD.POINT [11]2,3%1,5%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, sierpień 2005 – październik 2005

Tymczasem rośnie słuchalność radia RMF FM wśród mężczyzn w wieku od 25 do 44 lat, a więc w jednej z najbardziej atrakcyjnych pod względem komercyjnym grup docelowych. Ponad 38% mężczyzn w tym wieku każdego dnia włącza radio RMF FM i pozostaje z tą stacją średnio ponad trzy godziny. Jest to wzrost zasięgu dziennego o blisko 2% w stosunku do poprzedniej fali.
- Wynika z tego, że Panowie jeszcze chętniej wybierają najlepszą muzykę i najistotniejsze fakty, pozostając nieczułymi na nowe propozycje konkurencji - czytamy w komunikacie RMF FM.
ZASIĘG DZIENNYMężczyźni, 25-44 lata czerwiec 2005 : sierpień 2005lipiec 2005 : wrzesień 2005sierpień 2005 : październik 2005Radio RMF FM36,3%36,3%38,2%Radio Zet32,7%31,1%31,7%Polskie Radio Program 310,8%10,1%10,0%Polskie Radio Program 18,8%9,7%9,6%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company











