Ranking influencerów „Forbesa” otwiera gwiazda piłki nożnej Robert Lewandowski. Do pierwszej dziesiątki trafiła także jego żona, trenerka fitness i bizneswoman Anna Lewandowska (miejsce ósme).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-lewandowski-zwyciezca-liga-mitrzow-2020-wartosc-marketingowa-wzrosnie-jesli-lige-niemiecka-zamieni-na-angielska-lub-hiszpanska ##
Kolejne trzy miejsca należą do influencerów wywodzących się z YouTube'a - Friza, Stuu Burtona oraz Blowka.
Łącznie w rankingu "Forbesa" ujęto kilkunastu aktywnych twórców i twórczyń tworzących treści na YouTube'a. W tym gronie znaleźli się m.in. Sylwia Przybysz (miejsce siódme), Little Monster (miejsce dziewiąte), Rezi (miejsce 10.), Red Lipstick Monster (miejsce 11.) i Krzysztof Gonciarz (na miejscu 24.).
- Aż siedmiu z pierwszej dziesiątki najbardziej wpływowych influencerów, przedstawionych w raporcie Forbesa, to youtuberzy. Dla niektórych wciąż zaskakującą skalę ich rozpoznawalności pokazuje zestawienie z gwiazdą światowego formatu - Robertem Lewandowskim. Tuż za nim w rankingu znajdują się youtuberzy, którzy swoją markę i popularność zbudowali od a do z dzięki organicznej pracy i publikowaniu swojej twórczości wideo na platformie YouTube. Nie stał za nimi żaden wydawca, ani sukces na innym polu. Cieszy mnie, że dziś już nie kwestionuje się faktu, że są twórcami popkultury, autorytetami w swoich dziedzinach, a przede wszystkim - kreatywnymi głowami, z którymi chętnie współpracują również reklamodawcy. Nie tylko dla milionowych zasięgów, ale też oryginalnych scenariuszy oraz, dla coraz ważniejszego dzisiaj, zaufania, jakim darzą ich odbiorcy. Mamy to szczęście, zrzeszając ponad 850 twórców w sieci LTTM, że możemy współpracować ze zdolnymi i profesjonalnymi twórcami. Wielu z nich, w tym Blowek, JDabrowsky, Aga Grzelak czy Stuu, znaleźli się na liście Forbesa - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Krystian Botko, CEO grupy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krzysztof-gonciarz-stop-ciezarowkom-chce-przepedzic-homofobiczne-ciezarowki-z-ulic-warszawy ##
W zestawieniu pojawiło się także kilka nazwisk znanych z telewizji. Podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska zajęła miejsce piętnaste, Joanna Krupa ("Top Model") osiemnaste, Magda Gessler ("Kuchenne rewolucje") - dwudzieste drugie.
Ranking "Forbesa": 25 najbardziej wpływowych osób w polskim internecie
1. Robert Lewandowski2. Friz3. Stuu Burton4. Blowek5. Deynn6. Fit Lovers7. Sylwia Przybysz8. Anna Lewandowska9. Little Monster10. Rezi11. Red Lipstick Monster12. Julia Wieniawa13. Agnieszka Grzelak14. Ewa Chodakowska15. Martyna Wojciechowska16. Ola Nowak17. Maffashion18. Joanna Krupa19. JDabrowsky20. Sylwia Lipka21. Dawid Kwiatkowski22. Magda Gessler23. CLEO24. Krzysztof Gonciarz

Jak powstawał ranking influencerów
Ranking sporządzono we współpracy z platformą Influtool, która operuje autorskim wskaźnikiem Influencer Score (poziom wpływu influencera - stopień, w jakim angażuje i wpływa na odbiorców).
Na potrzeby rankingu firma InfluTool przygotowała specjalny algorytm, uwzględniający kluczowe z punktu widzenia widoczności w sieci zmienne. Zaliczają się do nich zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym postem umieszczanym przez influencera, popularność (mierzona liczbą polubień, komentarzy i udostępnień), liczba obserwujących na kanałach social media i staż twórcy w sieci.
- Paradoksalnie przygotowanie bardzo szerokiego rankingu w oderwaniu od konkretnej marki i celu było więc zadaniem nietypowym i wymagającym zupełnie nowego podejścia. Warunkiem wyjściowym, który postawiliśmy sobie z wydawcą było oparcie rankingu o twarde policzalne dane przy jednoczesnym maksymalnym uwzględnieniu charakterystyki samych twórców, różnych kategorii i grup odbiorców (przykładowo znacznie wyższa skłonność do wchodzenia w interakcje wśród najmłodszych internautów). Uznaliśmy też że ranking będzie obejmował jedynie twórców niezależnych, pełnoletnich, takich którzy mają ustabilizowaną co najmniej kilkuletnią historię obecności w mediach a w skupionej wokół nich społeczność pola przeważają polscy odbiorcy - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Łukasz Zdrodowski, head of business development i co-owner InfuTool.

Ranking „Forbesa” stara się zmierzyć zarówno siłę dotarcia poszczególnych influencerów do konsumentów, jak i ich pozycję rynkową. Pod uwagę brano m.in. łączne zasięgi osób w kanałach społecznościowych (Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, TikTok oraz blogi).











