Przychody Publicis wzrosły o jedną czwartą. Premie dla 45 tys. pracowników na całym świecie

Holding reklamowy Publicis Groupe, do którego należą takie agencje, jak m.in. Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom czy Zenith ogłosił, że wypłaci ok. 45 tys. pracowników premie-niespodzianki w wysokości tygodniowego wynagrodzenia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe poinformował, że pracownicy, którzy normalnie nie otrzymywaliby premii, otrzymają dodatkową tygodniową pensję - firma chce w ten sposób pomóc tym, których w największym stopniu dotyka wysoka inflacja.

"W kontekście, w którym inflacja wpływa na codzienne życie wielu z nich, chcemy zapewnić dodatkowe wsparcie tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne, gdy wchodzimy w okres świąteczny. Dlatego w przyszłym miesiącu przyznamy dodatkową tygodniową pensję połowie członków naszego zespołu, którzy nie mają wynagrodzenia zmiennego i przyczynili się do wszystkiego, co osiągnęliśmy w ciągu ostatniego roku" - poinformował Arthur Sadoun.

To nie pierwszy raz, kiedy Publicis przyznał bonus-niespodziankę. W lutym br., kiedy firma ogłosiła wyniki za cały rok za 2021, wszyscy pracownicy otrzymali tygodniowe dodatkowe wynagrodzenie .

Grupa zrewidowała również swoje zalecenia dla inwestorów w górę, po mocnych wynikach finansowych. Obecnie oczekuje, że wzrost organiczny wzrośnie do 8,5 proc. w ciągu 2022 r. (z 7 proc.), a stopa marży wzrośnie do 18 proc..

Co pokazały wyniki finansowe?

Wyniki Publicis Groupe za trzeci kwartał tego roku wykazały wzrost przychodów netto o ponad 10 proc., przy czym brytyjskie agencje spółki (ignorując problemy walutowe i inflacyjne) odnotowały wzrost przychodów o 22,6 proc. W porównaniu z przychodami netto spółki w tym samym okresie w 2021 roku, grupa odnotowała wzrost przychodów o 23,5 proc.

grafika

Sadoun powiedział, że to był „silny” kwartał: - Trzeci kwartał z rzędu nasz model pozwolił nam osiągnąć dwucyfrowy wzrost, po raz kolejny ujmując ewolucję wydatków klientów w kierunku zarządzania danymi, mediów cyfrowych i transformacji biznesowej. Publicis Sapient nadal osiągał dobre wyniki, osiągając 18,1 proc. wzrostu organicznego, a Epsilon odnotował przyspieszenie do 13,9 proc. wzrostu organicznego w tym kwartale. Wszystkie nasze regiony odnotowały solidny wzrost organiczny, zarówno w USA, jak iw Europie na poziomie 11,1 proc., a Chinach na poziomie 5,9 proc., pomimo trwających tam blokad.

Dyrektor generalny Publicis Groupe dodał, że wyniki pokazują, że spółka ma zrównoważony model biznesowy, pomimo wstrząsów w gospodarce światowej w ostatnich miesiącach.

- Nasze dane za III kwartał są wyraźnie zachęcające. Ale to, co naprawdę się wyróżnia, to nasze wyniki w porównaniu z poziomami sprzed pandemii – powiedział Arthur Sadoun. - W porównaniu z 2019 r. nasz wzrost organiczny przyspieszył do 16 proc. w III kwartale. Pokazuje to, że jesteśmy w stanie więcej niż wytrzymać wzloty i upadki światowej gospodarki i daje nam pewność, że jesteśmy w stanie stawić czoła trwającej niepewności makroekonomicznej - podkreślił.

grafika

W ciągu ostatnich trzech miesięcy agencje należące do Publicis Groupe pozyskały wielu nowych klientów, wśród których są m.in. McDonald's, Walmart, ByteDance i Heineken. Dokonano również kilku przejęć, w tym Dubai Salesforce, Changi Consulting.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji