Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych we wrześniu br. zwiększyły się w skali roku o 20,6 proc. bez autopromocji, a o 21,3 proc. - licząc z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 55,1 proc.
Z czołowych stacji największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły rozgłośnie Polskiego Radia: Trójka - 73,1 proc., oraz Jedynka - 46,7 proc. Liderujące w zestawieniu RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 34,2 proc. więcej, TOK FM (Agora) - 17,7 proc. więcej, a Radio ZET (Eurozet) - 12,6 proc. więcej. Nieznacznie wyższe przychody z reklam niż rok wcześniej osiągnęły też Eska Poznań - o 4,6 proc. i Eska Łódź (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 3,5 proc., oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 2,7 proc.

Z drugiej strony wpływy reklamowe Eski Warszawa zmniejszyły się w skali roku o 6,5 proc., a Eski Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 0,8 proc.











