Rośnie rynek reklamy zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczącewielkości sprzedaży branży w trzecim kwartale 2007 roku.Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear ChannelPoland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raportzawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, DefiPoland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosław trzecim kwartale 2007 roku sumę: 156.870.343,00 zł (bez wydatkówna reklamę na środkach komunikacji, tak zwaną reklamę tranzytową).Była wyższa w stosunku do drugiego kwartału roku ubiegłego o ponad30 procent.

Poniżej zestawienie wielkości sprzedaży w trzecim kwartaleubiegłych lat oraz w III kwartale 2007 roku:

Wynik pierwszych trzech kwartałów 2007 roku zamyka się kwotą wwysokości 442.767.292,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tegosamego okresu poprzedniego roku o ponad 16,5 procent (W pierwszychtrzech kwartałach 2006 roku kwota sprzedaży wyniosła 380.239.939,00zł.).

- Wynik ten jest wyższy od prognoz IGRZ dla bieżącego roku -planowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie dziesięciu procent. Wpływna wielkość sprzedaży w trzecim kwartale 2007 roku miała rozpoczętakampania wyborcza przed przedterminowymi wyborami parlamentarnymi.Partie wydały w tym czasie ponad 6,5 miliona złotych, co stanowi4,19% wielkości sprzedaży w trzecim kwartale (blisko 1,5% wstosunku do wielkości sprzedaży w dziewięciu miesiącach bieżącegoroku) - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

Dominujące sektory w trzecim kwartale 2007 roku:

1. Telekomunikacja 20,18%2. Rozrywka/Kultura 20,03%3. Sprzedaż 15,81%4. Motoryzacja/Transport 9,27%5. Żywność 8,55%

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wyglądanastępująco:

1. Systemy telefonii komórkowej 15,70%2. Sieci handlowe/hipermarkety 13,93%3. Samochody 7,84%4. Stacje TV 5,54%5. Odzież/Obuwie 4,81%

Komentarz Lech Kaczoń, Prezes IGRZ

Powyższe dane odzwierciedlają znaną od lat specyfikę rynkuoutdooru w Polsce, na którym dominują określone sektory. Okresowozachodzą zmiany w kategorii produktów. Tak jest na przykład wwypadku "Stacji TV", które prowadzą wzmożoną aktywność na nośnikachreklamy zewnętrznej w okresie poprzedzającym wprowadzenie nowychramówek (jesień roku kalendarzowego). W pierwszej piątce produktówutrzymuje się na wysokiej pozycji kategoria "samochody", coświadczy o istotnej konkurencji między ich producentami o polskichnabywców. Zwracam również uwagę na pozycję "Gazety codzienne"(3,39% wydatków na reklamę outdoorową w trzecim kwartale, czyliponad pięć milionów złotych), w których nie znajdują się jeszczewydatki na promocję nowego dziennika "Polska". Ciekawym będziebowiem analiza czwartego kwartału, w którym dziennik ten trafił doczytelników i rozpoczął kampanię na nośnikach reklamy zewnętrznej.Walka o czytelników może także przyczynić się do większegowykorzystania outdooru w końcówce bieżącego roku.

Uważam, że branża reklamy zewnętrznej w Polsce zakończy ten rokwiększym wzrostem od prognozowanego w końcówce 2006 roku. Nieprzeszkodzi jej w tym również nieracjonalna oraz niezrozumiałapolityka Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, który drastycznieograniczył liczbę nośników reklamy członków IGRZ w pasie drogi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online