Rozmowa z AI zamiast CV? Nietypowe rozwiązanie polskiej firmy

Polska platforma Sharebee wspiera się sztuczną inteligencją w rekrutacji pracownika na stanowisko customer success specialist. Pracodawca zrezygnował z przeglądania CV na rzecz rozmowy kandydata z technologią AI.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Rozmowa z AI zamiast CV? Nietypowe rozwiązanie polskiej firmy
Screen

"Nie wysyłasz CV. Nie piszesz listu motywacyjnego. Po prostu... rozmawiasz z AI od Hireskill. Szukamy Customer Success Specialist, czyli osoby, która chce zacząć swoją przygodę w obsłudze klientów i... lecieć z nami wysoko. Nasz wirtualny asystent zada Ci kilka pytań, żeby sprawdzić, czy masz w sobie to coś - empatię, odpowiedzialność, komunikatywność i lekką obsesję na punkcie "dowieźć grubo albo wcale". Czyli dokładnie to, co wyróżnia dobre pszczoły z naszego ula. Dopiero jeśli przejdziesz ten 'test Turinga w wersji Sharebee', poznasz Karolinę - szefową zespołu Customer Success, a na końcu mnie" – przekazał na LinkedInie Karol Stróż, COO Sharebee.

Screen
Screen © Licencjodawca | Karol Stróż

W praktyce wygląda to tak, że kandydat CV załącza w trakcie rozmowy z systemem AI, który analizuje dokument.

Jak przyznaje Karol Stróż w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, pomysł nietypowej rekrutacji nie jest przypadkowy. Pochodzi od dostawcy rozwiązania.

– Uwielbiam eksperymenty, jestem nadgorliwym fanem nowych technologii, a z drugiej strony kocham ludzi i kontakt z nimi - opowiada.

- Miałem pewien zgrzyt, no bo co może być bardziej personalnego niż rekrutacja. I nigdy bym nie pozwolił AI wybrać za mnie kandydata. Ale z drugiej strony zacząłem myśleć o naszych "tradycyjnych" rekrutacjach, gdzie dostajemy 800 CV i – nie łudźmy się – pierwsze sito to przegląd CV po łebkach. Bezduszny formularz, dwa zadania z ATSu i koniec. To wcale nie jest bardziej ludzkie – wyjaśnia.

Efekty za dwa tygodnie

– Jak tak sobie myślę to liczę, że to będzie zarówno korzyść dla nas, jak i dla kandydatów. Lepiej dowiedzieć się od AI od razu, że szukamy kogoś innego niż dopiero po zrobieniu zadań itd. To trochę jak z widełkami w ogloszeniach. Nie chcemy optymalizować tylko naszego czasu - chcemy nie angażować w dalsze etapy ludzi, z którymi nie do końca licujemy już na starcie. No i to po prostu eksperyment. Jestem niesamowicie ciekawy wyników – dodaje Karol Stróż.

Zauważa, że efekty "eksperymentu" będą znane za około dwa tygodnie.

Sharebee to polska platforma dla firm, która wspiera programy social selling i employee advocacy. Umożliwia firmom dystrybuowanie treści marketingowych i zarządza zaangażowaniem pracowników w mediach społecznościowych, aby zwiększyć zasięgi, budować markę pracodawcy i zwiększać sprzedaż

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa