"Nie wysyłasz CV. Nie piszesz listu motywacyjnego. Po prostu... rozmawiasz z AI od Hireskill. Szukamy Customer Success Specialist, czyli osoby, która chce zacząć swoją przygodę w obsłudze klientów i... lecieć z nami wysoko. Nasz wirtualny asystent zada Ci kilka pytań, żeby sprawdzić, czy masz w sobie to coś - empatię, odpowiedzialność, komunikatywność i lekką obsesję na punkcie "dowieźć grubo albo wcale". Czyli dokładnie to, co wyróżnia dobre pszczoły z naszego ula. Dopiero jeśli przejdziesz ten 'test Turinga w wersji Sharebee', poznasz Karolinę - szefową zespołu Customer Success, a na końcu mnie" – przekazał na LinkedInie Karol Stróż, COO Sharebee.
W praktyce wygląda to tak, że kandydat CV załącza w trakcie rozmowy z systemem AI, który analizuje dokument.

Jak przyznaje Karol Stróż w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, pomysł nietypowej rekrutacji nie jest przypadkowy. Pochodzi od dostawcy rozwiązania.
– Uwielbiam eksperymenty, jestem nadgorliwym fanem nowych technologii, a z drugiej strony kocham ludzi i kontakt z nimi - opowiada.
- Miałem pewien zgrzyt, no bo co może być bardziej personalnego niż rekrutacja. I nigdy bym nie pozwolił AI wybrać za mnie kandydata. Ale z drugiej strony zacząłem myśleć o naszych "tradycyjnych" rekrutacjach, gdzie dostajemy 800 CV i – nie łudźmy się – pierwsze sito to przegląd CV po łebkach. Bezduszny formularz, dwa zadania z ATSu i koniec. To wcale nie jest bardziej ludzkie – wyjaśnia.
Efekty za dwa tygodnie
– Jak tak sobie myślę to liczę, że to będzie zarówno korzyść dla nas, jak i dla kandydatów. Lepiej dowiedzieć się od AI od razu, że szukamy kogoś innego niż dopiero po zrobieniu zadań itd. To trochę jak z widełkami w ogloszeniach. Nie chcemy optymalizować tylko naszego czasu - chcemy nie angażować w dalsze etapy ludzi, z którymi nie do końca licujemy już na starcie. No i to po prostu eksperyment. Jestem niesamowicie ciekawy wyników – dodaje Karol Stróż.

Zauważa, że efekty "eksperymentu" będą znane za około dwa tygodnie.
Sharebee to polska platforma dla firm, która wspiera programy social selling i employee advocacy. Umożliwia firmom dystrybuowanie treści marketingowych i zarządza zaangażowaniem pracowników w mediach społecznościowych, aby zwiększyć zasięgi, budować markę pracodawcy i zwiększać sprzedaż










