Rozstrzygnięcie konkursu 'Bramy Kraju'

24 kwietnia 2006 r. w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie konkursu 'Bramy Kraju', zorganizowanego przez firmy AMS i Eskadra.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Konkurs ogłoszono 15 grudnia 2005 roku podczas konferencji „Bramy Kraju”, dotyczącej marketingu miast i regionów. Był on poświęcony witaczom, czyli konstrukcjom promocyjno-reklamowym, ustawianym przy wjeździe i wyjeździe z miast. W zamyśle organizatorów rywalizacja o najlepsze witacze mogłaby zapoczątkować cykl konkursów na temat marketingu miejskiego, promujących najlepsze rozwiązania w tej dziedzinie.

Na konkurs zgłoszono 56 prac w trzech kategoriach: - witacze istniejące- witacze projektowane- komercyjny produkt turystyczny

Podczas oceny jurorzy brali pod uwagę następujące cechy:

- estetyka (20%)- kreatywność (30%)- komunikatywność (20%)- efektywność (30%)

W kategorii „Witacz istniejący” nagrodę zdobyło miasto Gdynia za witacz „Uśmiechnij się – jesteś w Gdyni”. Nagrodą jest kampania reklamowa na nośnikach AMS.

       

W kategorii „Witacz projektowany” nagrodę zdobyło miasto Bełchatów za witacz „Bełchatów – daj się skusić”. Nagrodą jest 20 000 zł na realizację projektu.

W kategorii „Komercyjny produkt turystyczny” nagrodzono gminę Kartuzy za projekt zagospodarowania turystycznego „Złotej Góry” w Brodnicy Górnej.Nagrodą jest opracowanie kampanii promocyjnej od agencji Eskadra.

Organizatorzy dodatkowo przyznali specjalne wyróżnienie dla Ostrowa Wielkopolskiego za istniejące witacze z hasłem „Tu mieszkam” i postaciami znanych osób – mieszkańców Ostrowa.

Przedstawiciele zwycięskich miast i gmin otrzymali dyplomy i wyjątkowe statuetki ze szkła i granitu.

Piotr Parnowski, Prezes AMS i przewodniczący jury, tak podsumował konkursowe zmagania samorządów:

„Kiedy pierwszy raz postanowiliśmy przyjrzeć się polskim witaczom, wydawało się, że wprawdzie tego typu konstrukcji jest w kraju mnóstwo, ale najczęściej są one zaniedbane i nieciekawe. Konkurs pokazał, że jest całkiem sporo miast i gmin, w których myśli się jednak o witaczach i chce jak najlepiej powitać przyjezdnych. Zobaczyliśmy też, jak istotną rolę odgrywa otoczenie i kontekst, w którym jest usytuowany witacz. Nie zawsze i nie wszystkim udaje się trafić w dziesiątkę, ale widać wyraźnie, że poszukiwania trwają. I o to przecież chodzi. Prace nadesłane na nasz konkurs uzmysławiają też, jak trudną sztuką jest wymyślenie, a potem zbudowanie dobrego, skutecznego marketingowo witacza.Jak na pierwszy konkurs o tej tematyce, napłynęło bardzo dużo prac, co oznacza, że zainteresowanie marketingiem miejscowości jest spore. Gminy szukają sposobów na skuteczną promocję i warto im w tym pomagać.”Konkurs „Bramy Kraju” nagradza najlepsze rozwiązania kreatywne w promocji miast, regionów i produktów turystycznych. Ma też zapoczątkować mądrą modę na inwestowanie w promocję zewnętrzną miejsc i skuteczne zarządzanie przestrzenią miejską. Przedsięwzięcie jest skierowane do jednostek zajmujących się zawodowo lub zainteresowanych promocją miast i miejsc, głównie samorządów.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach