Run Warsaw 2007

Skuteczna komunikacja online - Run Warsaw 2007 (case study FireFlyCreation).

FireFly Creation
FireFly Creation
Udostępnij artykuł:

Skuteczna komunikacja online - Run Warsaw2007

Podstawowe informacje o projekcie

1.Klient: Nike Poland2.Nazwa projektu: Run Warsaw 20073.Typ projektu: Strona internetowa z możliwością rejestracji,kampania on-line4.Świadczone usługi:a.Projekt strony i htmlb.Pomysł na kampanię i projektc.Zarządzanie projektemd.Usługi copy-writerskie dot. zawartości stronye.Dedykowane aplikacjef.Komunikacja z użytkownikami serwisu poprzez mailingi5.Media: Internet

1. Cele i założenia

Cele komunikacji on-line Run Warsaw:

1.Poinformowanie mieszkańców Wraszawy o wydarzeniu i zaproszenieich do wzięcia w nim udziału.2.Zebranie większej liczby uczestników niż przed rokiem (10.000osób).3.Stworzenie oryginalnego i atrakcyjnego wyglądu serwisu,odzwierciedlającego nowoczesny charakter marki.

2. Realizacja projektu

W 2007 roku zapewniliśmy projektowi Run Warsaw pełną komunikacjęon-line - począwszy od strony internetowej poprzez komunikacjęe-mail, aż po kampanię.

A. Wstępna strona z możliwością rezerwacji koszulki i numeruoraz rejestracja on-line,B. Strona finalna oraz kampania on-line,C. Po zakończeniu Run Warsaw - wyszukiwarka wyników i zdjęćuczestników biegu.

A. Wstępna strona i rejestracja on-line

Zaprojektowaliśmy stronę internetową zgodną z pomysłem off-linezaproponowanym przez agencję ATL G7. Slogan brzmiał "Jeden bieg,tysiące powodów". Hasło wyrażało komunikat, że każdy może wziąćudział w biegu z własnych, indywidualnych powodów. Pomysł byłzrealizowany z wykorzystaniem postaci rysowanych komiksową kreskąPrzemka Truścińskiego,,z których każda miała swoją historię iunikalny powód, aby pobiec.

15 maja uruchomiono stronę wstępną:

- Możliwe stało się zarejestrowanie on-line.- Użytkownicy mogli wybrać i zarezerwować swój własny numerstartowy oraz koszulkę do biegu.- Możliwe stało się wysyłanie przyjacielom za pomocą e-mailazaproszenia do wzięcia udziału w biegu.

Strona miała ten sam kreskówkowy charakter, co informacjeoff-line.

B. Strona docelowa i kampania on-line

31 lipca uruchomiona została docelowa wersja strony, zawierającakompletne informacje na temat biegu i towarzyszących mu imprez.Projekt strony imitował strony komiksu, z narracją w menu - odstartu do mety.

Aby położyć nacisk na wielość powodów wzięcia udziału w biegudaliśmy użytkownikom możliwość podzielenia się swoimi motywacjami(poprzez wpisywanie ich za pomocą dedykowanej do tego aplikacji) -wybranych 100 zostało opublikowanych on-line.Historie kreskówkowych bohaterów zostały wzbogacone o ciekawąanimację.Strona zawierała kompleksową informację o biegu - praktycznie byłoto jedyne miejsce z tak szczegółowymi danymi - mapkami, trasamibiegu, regulaminami itp., również z możliwością drukowania.Na stronie wprowadzone zostały dodatkowe elementy:

o Prezentacja produktów Nike Runningo Propozycje ćwiczeńo Promocja projektu Ścieżki Biegowe (Running Paths).o Informacja o rywalizacji pomiędzy pracownikami działów sportowychpopularnych stacji radiowych i gazet w konkursie Nike Plus wraz zprezentacją zmieniających się co tydzień ilości kilometrów jakieprzebiegli dziennikarze.

Kampania on-line została oparta o postaci użyte w kampanii off-lineoraz na stronie internetowej. Komiksowy efekt został wzmocnionypoprzez animację.

C. Po zakończeniu Run Warsaw - wyszukiwarkawyników

8 października, dzień po imprezie, została uruchomiona ostatniai końcowa sekcja strony www.runwarsaw.pl - sekcja "Meta" zaplikacją słuzącą do wyszukiwania wyników i zintegrowaną galeriązdjęć.

Moduły sekcji "Meta":

- Poprzez umieszczenie swojego imienia, nazwiska i / lub numerustartowego użytkownicy mogli odnaleźć swój wynik, oraz 10 zdjęćukazujących moment zbliżania się i przekraczania linii mety w tejchwili. Na kilku z tych zdjęć na pewno można było odnaleźć swojąsylwetkę.- Ogólna galeria składała się ze 150 najbardziej interesującychzdjęć.- Użytkownicy mogli również obejrzeć i pobrać 3 filmy ukazującemoment przygotowania do biegu, jego przebieg oraz wywiady zuczestnikami.

4. Sukces kampanii

Spójne kampania off-line i on-line z kreatywnymi i nowoczesnymiwizualizacjami oraz regularnie aktualizowane aplikacje on-linespowodowały wysoką liczbę uczestników w Run Warsaw 2007 - ponad 18tysięcy osób.

Run Warsaw 2005 i 2006

Strona poświęcona Run Warsaw 2005 została oparta na naszymautorskim pomyśle użycia czarno-białych zdjęć zabudowy i pomnikówWarszawy na żółtym tle (kolor żółty był głównym kolorem kampaniioff-line). W 2006 użyliśmy innego pomysłu - wykorzystaniazmieniającego się tła zainspirowanego różnymi typami nawierzchni,po których można biegać: asfalt, żwir, płyta chodnikowa, piach,tartan, trawa itp. Na tych nawierzchniach umieściliśmy informacjedotyczące wydarzenia. Na każdej ze stron była inna kompozycja,dopasowana do typu nawierzchni, na którą było stylizowane jejtło.Cechy charakterystyczne obu ustron:Regularnie aktualizowane i dynamiczne => adresowane do ludziaktywnych, młodych duchem.Niezwykłe i inspirujące => odnoszące się do kreacji ATL.Interaktywne => korzystające z możliwości jakie dajeInternet.Ciekawe graficznie, aktualizowane animacje i rozwiązania =>przedstawiające Nike jako odważną i kreatywną firmę.

Każda strona była wspierana przez kampanię on-line.

FireFly Creation
Autor artykułu:
FireFly Creation
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów