Ruszyła Akademia Medialna MŚP

Do końca 2007 roku 1200 pracowników z blisko tysiąca małych i średnich przedsiębiorstw będzie przeszkolonych w zakresie budowania strategii informacyjnej i prowadzenia relacji z mediami.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Ruszyła „Akademia Medialna MŚP”. Konsorcjum w składzie: Polska Agencja Prasowa S.A., Europejskie Centrum Przedsiębiorczości oraz agencja public relations Prelite od końca lipca do końca 2007 roku chce przeszkolić 1200 pracowników z blisko tysiąca małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie budowania strategii informacyjnej i prowadzenia relacji z mediami.  W konferencji prasowej inaugurującej działania projektu wzięli udział: Ada Kostrz-Kostecka, wiceprezes PAP, Monika Niewinowska, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Piotr Stefaniak, prezes EuCP oraz Jacek Trębecki, członek zarządu Prelite.

Szkolenia będą miały formę dwudniowych warsztatów, w trakcie których uczestnicy będą mieli możliwość sprawdzenia praktycznych umiejętności pracy przed kamerą czy mikrofonem, pisania komunikatów prasowych, a także otrzymają podstawową wiedzę na temat wykorzystania Internetu elementów relacjach elementów otoczeniem.

Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Działania 2.3. "Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki". Dzięki temu koszt szkolenia dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw nie powinien przekroczyć 250 zł. Taka cena powoduje, że na udział w szkoleniu będą mogli sobie pozwolić przedsiębiorcy, dla których cena rynkowych szkoleń z zakresu public relations stanowiła zbyt duży wydatek.

Tymczasem, jak pokreśliła wiceprezes PAP,  Ada Kostrz-Kostecka, relacje z mediami dotyczą nie tylko wielkich koncernów i dużych firm, ale także właśnie małych i średnich przedsiębiorstw, które – chcąc skutecznie konkurować na rynku europejskim – muszą się sprawnie komunikować z otoczeniem na co dzień, nie tylko w sytuacjach kryzysowych.

Wagę umiejętności komunikacyjnych podkreślał także Jacek Trębecki, członek zarządu Prelite. Jego zdaniem, dzisiaj mamy do czynienia z barierą informacyjną w małych społecznościach oddalonych od dużych ośrodków. Bariera ta bierze się m.in. z tego, że przedsiębiorcy nie wiedzą, że mogą być źródłem informacji dla lokalnych mediów. Z kolei media lokalne poszukują miejscowych informacji, ale nie mają jej skąd pozyskać.

Prezes Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości, Piotr Stefaniak, wskazywał brak umiejętności komunikacyjnych jako jedną z trzech słabości polskiego małego i średniego biznesu. Jako pozostałe wymienił niski poziom innowacyjności i zbyt małe umiejętności pozyskiwania kapitału. Projekt realizowany przez PAP, EuCP i Prelite ma na celu wskazanie przedsiębiorcom narzędzi, z których mogą korzystać, aby jedną z tych barier przełamać.

Organizatorzy Akademii Medialnej zaznaczają, że projekt nie jest adresowany do specjalistów PR. Jego zadaniem jest dotarcie do zainteresowanych przedsiębiorców z sektora MSP i przekonanie ich, że utrzymywanie kontaktów z mediami, szczególnie lokalnymi warto utrzymywać kontakty i że warto nauczyć ich jak się to robi.

Pierwsze zajęcia Akademii MŚP odbędą się pod koniec lipca. Informacje o szkoleniach są dostępne na stronie internetowej www.akademiamedialna.pap.pl (już wkrótce www.akademiamedialna.eu).

O projekcie:

Akademia Medialna MŚP ma na celu pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom w zakresie korzystania z nowoczesnych narzędzi media relations oraz świadomego budowania strategii informacyjnej. Projekt obejmuje zasięg całego kraju i jest kierowany przede wszystkim do kadry menedżerskiej sektora MSP oraz do specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie media relations.Projekt dofinansowywany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 2.3. "Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki" Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004 - 2006 i realizowany pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

O programie szkoleń:

Szkolenia w ramach „Akademii Medialnej” obejmują takie zagadnienia jak: relacje z mediami w strategii komunikacyjnej MSP, komunikowanie poprzez Internet, wykorzystanie Internetu w strategii komunikacyjnej, formy i organizację komunikowania z mediami, warsztaty z zakresu organizacji komunikowania z prasą, oraz komunikowanie werbalne – wykorzystanie radia w budowaniu wizerunku firmy oraz formy współpracy z telewizją lokalną. W realizacji projektu będą wykorzystywane nowoczesne technologie - m.in. Internet oraz studio telewizyjne. Warsztaty z tworzenia informacji prasowych, wykorzystania Internetu w kampaniach informacyjnych i w codziennej pracy firmy, a także elementy związane z zachowaniem przed kamerą czy przed mikrofonem pozwolą przedsiębiorcom na kompleksowe zapoznanie się z technikami PR oraz ich udziałem w prowadzeniu przedsiębiorstwa.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"