Ruszyła kampania na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną

Stowarzyszenie „Tęcza” we współpracy z agencją Ancymony wystartowało z kampanią edukacyjną “Mamy głos. Usłysz go”, mającą na celu zmianę w podejściu polskiego społeczeństwa do osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ma ona polegać nie tylko na traktowaniu ich jako jego integralnej części, ale także zwiększać udział osób z NI w życiu społeczno-kulturalnym.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Ruszyła kampania na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną
fot. materiały prasowe

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną często nie są traktowane jako pełnoprawni członkowie społeczeństwa, którzy mają prawa, jak każda inna osoba: do swoich poglądów, wypowiadania się, decydowania o swoim otoczeniu czy też głosowania w wyborach. Dlatego celem kampanii jest włączyć je w debatę społeczną - usłyszeć ich głos, dowiedzieć się, co myślą i co mają do powiedzenia, ale także zwracać się do nich prostym, zrozumiałym, inkluzywnym językiem. 

Linię kreatywną oparto o motyw plakatów wyborczych, na których znajdują się twarze nie kandydatów na prezydenta Polski, ale właśnie osób z niepełnosprawnością intelektualną, na przykład z zespołem Downa. Cały przekaz wzmacnia hasło „Mamy głos. Usłysz go”, które osadza narrację kampanii w jakże aktualnym obecnie, wyborczym klimacie, a jednocześnie stanowi apel o uwagę, szacunek i uwzględnienie tej grupy w dialogu i życiu społecznym.

Istotnym elementem projektu było włączenie osób z zespołem Downa w cały proces tworzenia kampanii. Osoby te uczestniczyły w wymyślaniu scenariusza spotu, formułowaniu postulatów, a także wspierały autorów w tworzeniu materiału zrozumiałego dla każdego. W tej kampanii oddaliśmy głos naszym beneficjentom nie tylko symbolicznie, ale również praktycznie. 

Na potrzeby kampanii zrealizowany został spot oraz sesja zdjęciowa. Materiały te stanowią podstawę do komunikacji zaplanowanej w digitalu.

Za koncept i realizację w całości odpowiada agencja Ancymony, która od lat wspiera wartościowe kampanie społeczne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji