Na konferencji prasowej, rozpoczynającej kampanię, przy jednym stole usiedli prezesi firm (na co dzień często ze sobą konkurujących), których marki biorą udział w Kampanii. Gośćmi specjalnymi byli: Prezes Polskiej Federacji Konsumentów Małgorzata Niepokulczycka i Wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha Andrzej Sadowski. Prezes Niepokulczycka mówiła jakie znaczenie marka ma dla konsumenta, a Robert Gwiazdowski próbował roztoczyć przed dziennikarzami i zaproszonymi gośćmi wizję świata bez marek. Stwierdził, że taki świat byłby zaprzeczeniem ludzkiej natury.
W 50 miastach Polski pojawiło się 4.000 billboardów z napisem "Zarezerwowane dla produktów markowych". Billboardy przedstawiać będą wartości produktów markowych wkomponowane w logotypy biorących udział w kampanii marek. Wyjątkowość kampanii polega na zjednoczeniu sił 10 wytwórców produktów markowych. W akcji tej firmy: Dr Irena Eris, Heinz, Inco Veritas, Johnson & Johnson, Nestle, Pekaes Multispedytor, PKN Orlen, Procter & Gamble, UFT Bakalland, Unilever, występują wspólnie na rzecz produkowanych przez nich produktów markowych.

Wytwórcy produktów markowych zainwestowali w naszym kraju 14 miliardów złotych i utworzyli 60 tysięcy nowych miejsc pracy. Prowadzą ciągłe prace badawcze, co przekłada się na innowacyjność i poprawę jakości. To wytwórcy produktów markowych wprowadzają nowe standardy w produkcji i są inicjatorami zmian w zarządzaniu. Cechuje ich odpowiedzialność społeczna i ekologiczna. Angażują się w największe akcje charytatywne, np. "Odnawiamy nadzieję", czy profilaktykę raka piersi. Wiele marek kojarzonych jest również z działaniami edukacyjnymi - dbaniem o higienę wśród przedszkolaków, pielęgnowaniem kobiecości, profilaktyką próchnicy. Kampania będzie trwała do końca marca.











