Debaty wyborcze zdominowały tegoroczny ranking widowni programów telewizyjnych. Aż 7 starć polityków przyciągnęło przed ekrany średnią widownię powyżej miliona widzów, a trzy z nich zgromadziły publiczność przekraczającą 6 mln Polaków (dane Nielsen Audience Measurement).
Fenomen popularności "formatu" wykorzystały w okresie wyborczym nie tylko same stacje, ale także politycy – jak Sławomir Mentzen, który zorganizował debaty w swoim kanale na YouTube. Jego rozmowa z Rafałem Trzaskowskim bliska była ustanowienia nieformalnego rekordu oglądalności na żywo polskiego YouTube’a.
Na fali popularności debat w telewizji i na YouTube, ScreenLovers wraz z agencją SW Research zbadał zainteresowanie Polaków taką formułą spotkań polityków nie tylko w czasie kampanii wyborczych.
Badanie wykazało, że 85 proc. śledziło przynajmniej jedną z debat w okresie wyborów prezydenckich. Spośród tych, którzy oglądali debaty w 2025 roku, aż 8 z 10 deklaruje, że oglądałoby dyskusje z politykami w formie debat niezależnie od tego, ile czasu pozostało do wyborów. Najwyższą popularnością takie debaty cieszyłyby się w grupie wiekowej 45-54 lata (86 proc.), a najniższą (choć wciąż wysoką) w grupie 16-24 – 73 proc.

Wygrały TVN i TVN24
Polacy najchętniej oglądaliby debaty w TVN lub TVN24 – te stacje wskazało blisko 3 z 10 zainteresowanych debatami, przy czym są one liderem zestawienia w każdej grupie wiekowej po 45 roku życia.
Kanał Zero natomiast był wskazywany przez 13 proc. widzów zainteresowanych debatami, co uplasowało go za telewizją Polsat i ex-aequo z TVP i Telewizją Republika, ale jednocześnie w grupach wiekowych do 34. roku życia – to Kanał Zero jest liderem rankingu.
Kto byłby wymarzonym moderatorem debat, zdaniem polskich widzów? Bogdan Rymanowski, którego wskazało 22 proc. Polaków. Rymanowski to zwycięzca rankingu wszystkich widzów, z nadreprezentacją głosów średniego pokolenia (35-54 lata).

Prowadzący TVN – Piotr Kraśko oraz Anita Werner okazali się najpopularniejszym wyborem widzów po 55. roku życia. Natomiast polscy widzowie w wieku 16- 34 lata najchętniej widzieliby w roli prowadzącego debat Krzysztofa Stanowskiego, szefa Kanału Zero.
Badanie zrealizowano metodą wywiadów internetowych we wrześniu 2025 roku na reprezentatywnej grupie 1926 Polaków z dostępem do sieci. Zrealizowała je agencja badawcza SW Research dla ScreenLovers, specjalistycznego serwisu o wideo i reklamie.












