Udział TVP Sport w pierwszym kwartale 2021 roku wyniósł 1,05 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 35,36 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Drugie miejsce zajął Eurosport 1, którego udział poszedł do góry o 43,23 proc. do poziomu 0,89 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik stacji w zeszłym kwartale wyniósł 0,36 proc. Zwiększył się o 10 proc.
- Tajemnicą naszego sukcesu jest różnorodność oferty programowej oraz bogactwo atrakcyjnych transmisji. Sześć kanałów telewizyjnych rodziny Polsatu Sport to łącznie kilkanaście dyscyplin sportowych i kilkadziesiąt różnych rozgrywek, turniejów oraz wydarzeń cyklicznych. Najszersze i stale powiększane portfolio spośród wszystkich stacji sportowych dostępnych w naszym kraju to powód, dla którego od ponad dwudziestu lat nie schodzimy z podium najpopularniejszych kanałów tego typu w Polsce - komentuje Marian Kmita, dyrektor ds. sportu w Telewizji Polsat.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący 60 proc. do 0,002 proc., odnotowała Motowizja.
Rynek kanałów sportowych wzrósł o 25 proc.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim kwartale wyniósł 3,07 proc. Względem pierwszego kwartału 2020 roku wzrost wyniósł 24,61 proc. Na przełomie lutego i marca 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju ub.r.

Polsat Sport Extra z największym wzrostem w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym kwartale również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,86 proc., po wzroście o 31,50 proc.
Drugie miejsce zajął Eurosport 1 (0,54 proc.; + 45,41 proc.). Trzeci był Polsat Sport, który wyprzedził Eleven Sports 1 (0,23 proc.; + 58,22 proc.).
W tym ujęciu zdecydowanie najwięcej zyskał Polsat Sport Extra (o 117,02 proc. do 0,10 proc. udziału). Także i tutaj najwięcej straciła Motowizja (66,67 proc. do 0,003 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/liga-mistrzow-transmisje-mecze-polsat-sport-premium-gdzie-ogladac-online,7170355312170625a ##
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 2,42 proc. (wzrost o 30,99 proc.).











