Z danych StatCounter wynika, że we wrześniu br. Chrome miał w skali globalnej 58,75 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 58,37 proc. w sierpniu.
W tym samym czasie spadek zanotowała kolejna w rankingu przeglądarka Firefox (z 13,92 proc. do 13,67 proc.) oraz piąta Edge (z 2,87 proc. do 2,78 proc.). Natomiast minimalnie zyskał trzeci Internet Explorer Microsoftu (z 9,8 proc. do 9,82 proc.) i czwarta Safari firmy Apple (z 9,61 proc. do 9,63 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome także utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, ale zanotował spadek. Przeglądarka Google miała we wrześniu br. 58,99 proc. udziału, wobec 59,15 proc. w sierpniu.
Jednocześnie straciły również następne w zestawieniu przeglądarki Firefox (z 25,34 proc. do 25,28 proc.), Opera (z 5,91 proc. do 5,84 proc.) i Internet Explorer (z 3,54 proc. do 3,52 proc.), a zyskała jedynie zamykająca Top 5 Safari (z 2,09 proc. do 2,24 proc.).











