Rynek przeglądarek internetowych: prawie 50 proc. dla Chrome na świecie, Internet Explorer przed Operą w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w kwietniu 2015 r. zanotowała wzrost udziału w globalnym rynku. Straciła natomiast w Polsce, ale mimo to powiększyła przewagę nad rywalami.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 49,84 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 49,19 proc. w marcu.

W tym samym czasie wzrost zanotował także drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 18,06 proc. do 18,28 proc. Stracił natomiast trzeci Firefox (z 16,96 proc. do 16,77 proc.) oraz czwarta Safari firmy Apple (z 10,4 proc. do 9,88 proc.), a bez zmian pozostał udział zamykającej pierwszą piątkę zestawienia przeglądarki Opera (1,65 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował spadek, ale pomimo tego cały czas jest zdecydowanym liderem i to z jeszcze większą przewagą niż dotychczas. Przeglądarka Google miała w kwietniu br. 47,79 proc. udziału w naszym rynku, wobec 48,27 proc. w marcu. Znacznie większy spadek zanotował za to drugi Firefox - z 31,86 proc. do 29,78 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce na czoło wysunął się Internet Explorer (wzrost z 7,2 proc. do 10,42 proc.), który wyraźnie wyprzedził Operę (spadek z 7,95 proc. do 7,71 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,27 proc. do 2,05 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"