Rynek reklamy będzie rósł

CR Media: Rynek reklamy będzie rósł o 8,5-9,5 proc. w latach 2007-2009. Najwięcej zyska Internet, kosztem telewizji i prasy.

kk-cr media-pap
kk-cr media-pap
Udostępnij artykuł:

Rynek reklamy będzie rósł w latach 2007- 2009 w tempie 8,5-9,5 proc. wobec wzrostu o 9,9 proc. w 2006 roku, do czego przyczyni się korzystna sytuacja gospodarcza - wynika z szacunków spółki CR Media Consulting.

Według CR Media Consulting, w latach 2007-2009 stale będzie wzrastać udział internetu w wydatkach reklamowych ogółem i może osiągnąć nawet 7 proc., ale będzie się to odbywało kosztem telewizji i prasy.

"Udział radia powinien do 2009 roku utrzymywać się na stałym poziomie 7,8 proc. Wzrost wydatków reklamowych w internecie cechuje się niezmiennie od 2000 roku największą dynamiką, która uzyskując poziom od 25 proc. do 40 proc. będzie utrzymywała się nadal do roku 2009" - podano.

Rok 2006 – przede wszystkim dzięki bardzo dobrej koniunkturze gospodarczej – przyniósł wzrost wartości rynku reklamy o 9,9. Był to drugi z rzędu rok równomiernego wzrostu telewizji i radia, których przychody reklamowe wzrosły o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Obniżyła się dynamika wzrostu na rynku reklamy prasowej i wyniosła 5,5%. Na dynamice całego rynku zawyżyła po raz kolejny reklama internetowa, która odnotowała wzrost aż o 54% w ujęciu rok do roku - czytamy w Ad.Media Raport firmy CR Media Consulting.

Sytuacja gospodarcza pozwala na optymistyczne prognozy rozwoju rynku reklamy. Rok 2006 zamknął się wzrostem gospodarczym przekraczającym prognozy na poziomie ok. 5,8%. Prognozy na rok 2007 oscylują w przedziale 5,5% - 7%. Rosną prognozy wzrostu poziomu inwestycji w gospodarce, które w niektórych przedziałach przekraczają 20%. Na dynamikę rozwoju rynku reklamy w najbliższych latach będą miały wpływ również czynniki o charakterze strukturalnym, między innymi dalsza liberalizacja w sektorach tradycyjnie zmonopolizowanych takich jak telekomunikacja, poczta, energetyka, transport kolejowy czy lotniczy oraz wzrost konkurencji na skutek napływu podmiotów unijnych. Niemałe znaczenie dla dynamiki rynku reklamy w roku 2007 będzie miało wejście na rynek nowego operatora komórkowego pod marką „Play”, który dzięki swojemu budżetowi na reklamę i promocję może wskoczyć na jedno z pierwszych miejsc w rankingu największych reklamodawców. Wejście „Play” oraz powstawanie licznych operatorów wirtualnych może ożywić również działania pozostały długoletnich graczy w sektorze telekomunikacyjnym.

CR Media Consulting SA zajmuje się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w mediach. Oferuje analizy badawcze rynku mediów i reklamy.

Pełny raport do pobrania na stronach CR Media.

kk-cr media-pap
Autor artykułu:
kk-cr media-pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online